• BlackFlyingBird

Stenskott + 20 cm spricka i vindrutan

Ja, då gick det åt helsicke med ett av stenskotten då, innan jag hunnit fixa skottet. Det har spruckit cirka 20 cm, och vad jag kan utläsa så är det till att byta vindruta på bilen. När jag kollat pris på en av de billigare verkstäderna så är det 5000 kr det landar på. Det är inte en summa jag tänker betala på en 18 år gammal bil som jag köpte för 3 år sedan för 7000 kr, som i dagsläget inte kan vara värd mer än 5000 kr. Det säger sig självt. Bilen är inte mer än trafikförsäkrad, så inget går på försäkringen.

Vad gör man? Går det att laga eller är det bara att köpa ny bil och skrota denna? Skulle tycka det vore hemskt att bli av med bilen, tycker verkligen om den :(

• Svar på tråden Stenskott + 20 cm spricka i vindrutan
  • Mollan79

Kan finnas en bättre beg ruta på nån skrot, du kanske känner nån som kan byta åt dig?

• Nyfikna72

99% av alla rutor är limmade idag. Inte helt lätt att plocka ut en sån hel och skrotarna gör det då inte. Vad är det för bil?

• Farfallos

Gå in på http://www.laga.se/ och fyll i regnr och välj sedan "Glasrutor". Du ser direkt om det finns någon på lager. Ju äldre bilen är desto större är möjligheten att bilen har skrotats av annan anledning än krock (då vindrutan sällan är hel) och då ökar nog möjligheten att hitta en hel ruta.

• Karlbe

kika på bilskrot? finns oftast hemsidor där du kan slå in vad du behöver. Det är absolut billigast.

Svar på tråden Stenskott + 20 cm spricka i vindrutan