• Anonym (Slut i hjärnbarken)

Orkar inte! Skita i tentan?

Jag har så dåligt samvete... har en tenta på fredag och jag har inte ens börjat plugga än Kanske skitlöjligt att göra en tråd om det på FL, men jag har varit en sån där duktig student hela året sedan jag började plugga. Har klarat alla tentor på första skrivningen med bra betyg, varit väldigt drivande i grupparbeten (fått göra hälften typ på egen hand då de andra i gruppen inte engagerat sig) o.s.v. Nu har jag den här tentan kvar och jag känner bara - GE MIG SOMMARLOV! Jag orkar inte... Har ju klarat allt annat så får ju studiemedel och så nästa år, men är det dumt att skjuta upp tentan till efter sommaren bara för att jag känner att jag verkligen inte har lust? Kan säkert klara den om jag pluggar 8-20 ons-tors men kanske inte får mer än 4. Är det värt det eller ska jag med gott samvete skjuta upp den? :-/

Trött student

• Svar på tråden Orkar inte! Skita i tentan?
  • Långbenopluto

Det är INTE värt att skjuta upp den till hösten för då det nya tag och nya tentor... och då orkar du inte med en eftersläpande tenta! 

• Påven Johanna

Släptentor är skit. Plugga och ta den. 

Ja, fast jag kommer ju ha hur mycket tid som helst att plugga inför den över sommaren. Nästa omtenta är innan skolan börjar igen. Usch.. får kanske sätta mig imorgon då och börja iallafall. fattar inte varför det känns så motigt bara :-/

• Anonym (nu)
    Anonym (Slut i hjärnbarken) skrev 2016-05-31 21:48:05 följande:
    Ja, fast jag kommer ju ha hur mycket tid som helst att plugga inför den över sommaren. Nästa omtenta är innan skolan börjar igen. Usch.. får kanske sätta mig imorgon då och börja iallafall. fattar inte varför det känns så motigt bara :-/
    Fast det blir ingen riktigt avslappnad sommar för dig med en resttenta hängande över dig. Skärp dig och inse att sommaren inte börjat än. Gör ett sista ryck, så kan du njuta av att vara ledig sedan.
  • Anonym (Fellah)