Hemma eller dagis
Dottern vaknade och kollade tempen som visade 37.7 ska jag räkna det som feber och hålla henne hemma från dagis idag?
Dottern vaknade och kollade tempen som visade 37.7 ska jag räkna det som feber och hålla henne hemma från dagis idag?
Vad har hon en vanlig dag?
Brukar ligga runt 36,5
Är hon hängig? Gnällig? Har hon ätit?
Hon verkar ganska pigg nu när hon varit vaken en stund men sovit ganska oroligt inatt
Hon har inte ätit något ännu och ville inte äta något speciellt igårkväll hade ätit lite sämre på dagis i går när hon var där.
Tar för givet att dottern inte var som vanligt eftersom du kollade tempen så tycker nog hon borde få vara hemma. Men jag kan ju ha fel och du bedömer ju bäst själv om din dotter är sjuk och borde vara hemma.
Anledningen till att jag kollade tempen på henne var att hon var ganska hängig igår efter jag hämtat henne från dagis och att hon sovit ganska oroligt i natt och vaknade mycket tidiga än hon brukar så ville kolla om hon kanske fått feber
Med en grad över normalt får våra barn vara hemma
Ja givetvis hemma. Det är en förhöjd temperatur och betyder att hon är påväg att insjukna. Febern kommer nog att stiga under dagen och även om den inte gör det så är hon nog hängig.
Beror på allmäntillståndet, äter hon och är pigg så förskola, och då kan man säga till att hon sovit dåligt och haft något förhöjd temp och att dom ringer om det är något, så får man vara lite beredd.
Nu är ju inte 37.7 feber. Men jag gissar att du tempade henne för att hon visade något mer symptom så då hade jag hållt henne hemma
Ja det känns som det får bli en hemma dag med dottern då hon var lite högre i temp än vanligt på morgon med tanke på hon var lite hängigare/mammigare än vanligt igår em.
Och blir det inget av det så får vi iallafall en mysdag bara hon och jag
Hon är lite snorig med rinnande näsa så det är nog en förskylning som spökar i kroppen på henne
Är allmäntillståndet dåligt så hade jag haft henne hemma trots att det inte är feber. Om hon är pigg så kan hon gå.
37,7 med snor och förkylning, och dessutom ha sovit dåligt - skulle också haft henne hemma. Låter inte som bra förutsättningar att orka med en heldag på dagis.