• Äldre 1 Jun 12:29
    9613 visningar
    5 svar
    5
    9613

    Elektrisk gräsklippare!

    Undrar bara om något har erfarenhet av elektriska gräsklippare? Inte såna man laddar batteri på utan de som körs med sladd. Är de något och ha? Men huvud fråga hur mycket el drar en sådan per klippning. Har en liten trädgård på 150 kvm så har ingen användning av de svindyra bensindriva klippare. 

  • Svar på tråden Elektrisk gräsklippare!
  • Äldre 1 Jun 13:05
    #1

    Mina föräldrar hade en sån under rätt många år. Jag har ingen koll på energiförbrukningen. 
    Det viktigaste är att planera hur man klipper så att man inte klipper av sladden. Det är besvärligt runt buskar. 

    Med en så pass liten gräsmatta skulle jag köra med handjagare istället.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Äldre 3 Jun 12:12
    #2

    Dom funkar bra men dom är inte så kraftiga så klipp ofta och akta sladden ;)

  • Äldre 4 Jun 18:31
    #3

    Har en flymo till slänter just för att de är lätta (och går på luft istället för hjul. Funkar bara fint och tar liten plats när man är klar.

    www.pricerunner.se/pr/119-3068521/Graesklippare/Flymo-Turbo-400-recensioner


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Äldre 4 Jun 18:36
    #4

    Med en så liten trädgård skulle jag välja en med batteri. Vi hade med sladd tidigare. Tror inte de drar särskilt mycket el, men sladden var urjobbig. Så vi bytte till en med batteri som man laddar. Supernöjd.

  • Med en gräsmatta på 150 kvm så är en sk "handjagare" dvs en helt manuell klippare att föredra. Elektrisk klippare som körs via sladd och 230 Volt - NEJ! Batteriklippare låter däremot bra mycket bättre. Vill du slippa allt strul med uppladdningsbara batterier så kör på en vanlig bensindriven klippare ex Klippo Excellent H som är HELT OUTSTANDING!!!

Svar på tråden Elektrisk gräsklippare!