Varför så känsligt med ex?
Ingen aning. Har aldrig haft problem med det. Tvärtom har jag själv tagit fram fotoalbumet många gånger när bonus saknat och tittat i det med henne.
Men har även förståelse för att man inte vill ha människor man inte tycker om på väggarna i sitt vardagsrum. Vem har det liksom?
Och jag ser STORA fördelar med att de kommer bra överens. Men skulle aldrig välja att vara i ett förhållande där man fortfarande "lekte familj" och valde bort sin nya partner vid högtider osv.
Jag tror tvärtemot skribenten ovan att det inte alls har att göra med att man skall tillbaka till sitt ex. Visst händer det men i de allra flesta fall är man färdig med den personen redan. Däremot tror jag det finns en del som har svårt att acceptera att människor har ett förflutet - och att det är just ett förflutet och inget annat. Dessa människor har förmodligen samma krav om de träffar en barnlös kille, skillnaden är ju att då är det ingen som bryr sig (eller, de flesta tucker nog att man har fullkomligt rätt - vilken normal vettog person har bilder på sitt ex uppe på väggarma...) Men råkar man träffa en kille med barn, då jävla vad alla har åsikter plötsligt..