• Anonym (A)

Varför så känsligt med ex?

Jag är av precis den åsikten som du skriver. Jag ogillar att det pratas om exet, jag vill inte ha saker som påminner om henne, vill inte att de ska hänga eller vara vänner. Det stör mig. Inte nog med att man måste vara med deras barn, ska man även behöva förpesta sin tillvaro med att höra om ett gammalt ex hela tiden? Jag är av åsikten att hans ex inte ska ha något med mitt liv att göra. Så allt som handlar om henne ska bort. Det är inte vansinne, det är helt naturligt. Vem vill leva sitt liv i någon annans fotspår?

• Anonym (A)
    Anonym (undrar) skrev 2016-06-17 10:17:18 följande:

Så om mamman pappan och barnen tycker att det är bra om föräldrarna kan ha en god och vänskaplig relation, då ska de inte kunna ha det för att det stör DIG?

Pappan har ju förstås valet att dumpa dig men om allt annat är bra så väljer han ju dig och därmed att ge efter för dina krav.

Jag tycker bara att det är så synd att det ska behöva bli så. Fattar inte att du ser det som att leva sitt liv i någon annans fotspår. Varför kan du inte bara se på henne som en annan människa, på ett neutralt sätt? Handlar det om dålig självkänsla hos dig?

Varför skulle han dumpa mig?

Nej det är inte en helt vanlig människa som vilken som helst som går att se på ett neutralt sätt. Det är hans ex och barnets mamma och det stör mig extremt mycket att behöva anpassa mig till hennes existens och liv hela tiden. Att anpassa sig efter ens kärleks ex och avkommor är ett nödvändigt ont. Med betoning på ont.
  • Anonym (A)
    Anonym (Bonus and proud) skrev 2016-06-17 16:20:21 följande:

usch vad bitter och osäker du verkar.... 

När jag hade bonusbarn så jobbade jag aktivt för att föräldrarna skulle ha en fungerande relation för barnens och min skull, Mitt sista ex så gick det inte eftersom mamman inte var helt ok (vi snackar missbruksproblematik så barnen var aldrig hos hennes typ) 

Men mitt ex innan dess arbetade jag fram att de blev vänner, jag bjöd in mamman på fika, och tyckte gott och väl att vi kunde fira deras gemensamma barn tillsammans eftersom det var trevligare och bättre för barnet! När jag kom in i bilden kommunicerade de genom en bok.... Men när det tog slut så var varje överlämning fridfull och skedde över en fika med vuxna människor som kunde vara trevliga mot varandra!!! Och barnet blev sååååå mycket lugnare och tryggare av det!!! 

När det tog slut mellan mig och mitt ex så var det med henne jag höll kontakten faktiskt och genom henne får jag träffa mitt gamla bonus då och då Väldigt skönt att ha en bra relation med biomamman om du frågar mig!!! 

Idiotiskt att som du försöka ignorera hennes existens!

Varför är fet idiotiskt att ignorera hennes existens? Jag har inget utbyte av att ha henne i mitt liv. Varför skulle jag lägga fokus på det istället för att lägga fokus på det som jag vill?
  • Anonym (A)
    Anonym (hahaha) skrev 2016-06-17 17:17:19 följande:

Tycker jag känner igen dig (A), det är du som springer in med foton på mamman till barnets rum om hen råkat glömma det i vardagsrummet?

Anonym (Bonus and proud) skrev 2016-06-17 17:30:22 följande:

Därför att du VALDE att bli tillsammans med någon med barn sedan tidigare.... Kan du inte handskas med den situationen borde du inte försatt dig i den.... 

Du kan inte ignorera hennes existens då hon FÖREVIGT är kopplad till din partner genom deras gemensamma barn!! Och INGET du gör kan ändra det. Det du kan göra är att förbättra situationen för dig själv genom att vara vän med mamman. Ditt liv blir SÅÅÅÅÅ mycket bättre om du är det. 

Japp.

Jag valde min man trots hans barn. Du, anonym (bonus and proud) kommer med väldigt unika argument. Måste dock säga att du har fel. Jag kan för övrigt visst ignorera hennes existens. Varför i hela friden skulle jag vara VÄN med mamman? Varför?!?!?! Varför ska jag leka vänskapligt och bry mig ett dyft om någon som min partner en gång haft en relation med? Det är helt obegripligt. Vad får jag ut av det? Hahaha. Nej du. Bara för att min man tyvärr har ett barn med henne så betyder inte det att jag ska bry mig.
  • Anonym (A)
    Anonym (Bonus and proud) skrev 2016-06-17 17:49:42 följande:

Sant, hennes liv skulle dock vara lättare då  

Men som sagt räcker med att hon inser att mamman är en del av hennes liv då hon är tillsammans med barnets pappa... Omoget att tro något annat... 

Hon är definitivt inte en del av mitt liv.
  • Anonym (A)
    Anonym (hahaha) skrev 2016-06-17 17:55:11 följande:

Hon är en del av din mans liv även om de gjort slut så indirekt är hon även en del av ditt liv.

Får jag fråga varför du har alla taggar ut mot henne, har hon gjort dig något illa?

Hon är en del av hennes eget barns liv. Inget mer.
  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2016-06-17 17:55:47 följande:

Hon är en del av hennes eget barns liv. Inget mer.

Vid närmare eftertanke är hon knappt en del av sitt eget barns liv ens.

Men om vi säger att hon är en del av någons liv så är det barnets. Inte mitt liv. Inte min mans liv. Hon är long gone.
  • Anonym (A)
    Anonym (Bonus and proud) skrev 2016-06-17 17:59:13 följande:

Du är tillsammans med hennes barns pappa... hon kommer vara en del och en faktor i ditt liv så länge du är det. Att du inte fattar det är chokerande för mig. 

Barnet är en del av ditt liv, vilket gör att mamman är en del av ditt liv. PUNKT SLUT!

På vilket sätt är hon en "faktor" i mitt liv?

Barnet är en del av mitt liv. Mamman är inte en del av mitt liv. Punkt slut.
Svar på tråden Varför så känsligt med ex?