Inlägg från: Anonym (Lena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lena)

Min man har gått över gränsen!!!

Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:30:33 följande:
    Men jag kan inte leva utan mitt barn, skulle aldrig klara av att han är hos mig en vecka och hos pappa en vecka. Finns inte på världskartan!
    Det skulle du tänkt på innan du skaffade barn med honom...
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:53:22 följande:
    Det går inte. Tror att båda våra föräldrar skulle se till att ta barnet ifrån oss då han missbrukar och jag "tillåter" det, dom skulle se det så...
    Det är väl bra att någon sätter barnets välmående i fokus?
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 22:05:48 följande:
    No shit? Skrev klart och tydligt att han slutade när vi fick reda på att jag var gravid.
    Och hur gick det?

Du måste ju ha förstått att det skulle bli så, att risken var stor att han skulle börja igen.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 22:09:58 följande:
    Just NU så påverkas inte barnet av det. Men i framtiden kan han mkt väl göra det, därför jag ber om råd.

Vill ju självklart mitt barns bästa!
    Då lämnar du honom.
  • Anonym (Lena)
    klyban skrev 2016-06-01 22:46:05 följande:

Usch så enkelt en del gör det för sig.
    Står där med hela handen och pekar.

Ja, hade fler kvinnor tänkt till innan de skaffade barn, så hade inte så många barn farit illa.

Och inte ens nu, när barnet är fött och han fortfarande röker på, inte ens då lämnar TS.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Linda) skrev 2016-06-02 08:57:04 följande:
    Oerhört lösningsinriktat svar... Hur hjälper det här TS idag?
    Att inte göra samma misstag en gång till.

Nu kan TS fatta ett bättre beslut, dvs inte tro på att han kommer att sluta missbruka.

Istället för att stanna så ska TS lämna, annars är risken stor att hon skriver ett nytt inlägg om några år, och då är situationen ännu mer allvarlig.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (ZJ) skrev 2016-06-02 09:36:51 följande:
    På riktigt? Hur kan det vara kvinnans fel att mannen beter sig illa, använder droger, knuffas? Kvinnor kan absolut göra val, men det kan män också! Har man bestämt sig för att bli pappa får man sluta upp med allt trams och ta sitt ansvar. Om fler män tänkte till efter att dom fått barn skulle inte lika många barn fara illa....
    Har jag skrivit att det är TS fel att han bär sig illa åt?

Men det är bara kvinnan som kan bestämma om ett barn ska födas eller ej. Kvinnor har faktiskt ansvar för vilka de väljer som pappor till sina barn.
  • Anonym (Lena)
    klyban skrev 2016-06-02 18:18:17 följande:
    Ja, kvinnor har allt ansvar
    Kvinnan äger frågan om ett barn ska födas eller ej.

Väljer man att föda ett barn har man ansvar för barnet.

Raketforskning?
Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!