Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Någon som lyckats "springa" sig ner i vikt?

Om du ska gå ner i vikt, så ska du satsa på långa raska promenader. Minst en timmes rask promenad (helst varje dag). Jag har flera bekanta som lyckats med detta.
    Men du ska komma upp i puls.

Jag har gått ner i vikt genom att springa, inte många kilo (det är inte många kilo som ska bort heller)

• sextiotalist
    Gladskit skrev 2016-06-02 11:39:51 följande:

Jag började löpträna 2008 efter att jag fick barn. Tyckte att det kunde vara en bra träningsform att slippa passa tider på gruppträning, går att göra överallt osv.
    I början gick jag kanske ner lite i vikt. Men jag kan ju inte säga säkert att det är just löpningen, hade jag börjat simma eller gymma så hade effekten förmodligen blivit densamma eftersom det är mängden träning (förbränning) i förhållande till mängden mat man sätter i sig som avgör.

Rent generellt så säger man ju att kost ger kilon, träning ger gram. Så kosten är det som påverkar din vikt mest, sen kan du finslipa formen och tighta till dig med hjälp av träning.

Sen ska man passa så att man inte överäter. Man tränar och blir hungrigare (helt logiskt) och måste äta lite mer. Men just LITE mer. Många äter alldeles för mycket mer och då når man kanske inte önskad effekt.

Det är nog därför jag gick ner lite i vikt, jag blir inte hungrig när jag springer, det kan ta upp till tre timmar innan jag kan bli lite hungrig. Är middagen klar efter jag sprungit så får jag tvinga i mig varenda tugga.
Svar på tråden Någon som lyckats "springa" sig ner i vikt?