Kisen skrev 2016-06-04 21:31:09 följande:
Hej som rubriken lyder.
Jag är i v22+0 (21+0). Min moderkaka är lös så jag blöder till och från och går på medicin för det. Är 3e barnet vi väntar och moderkakan sitter precis på snittet som blev med andra barnet 2015 i april. Ena fosterhinnan är det ett hål på. Och är livrädd att vattnet ska gå när som...
Så min fråga lyder om någon annan här inne har fått vattenavgång i v21? Vad hände? Gjorde dom något åt det då man inte tillhör förlossningen förens 22 fulla veckor? Klarade er bebis sig? När födde ni? Mpnga frågor men är så sjukt orolig att jag knappt kan sova om nätterna. Andra dottern föddes i v30+0 pga vattenavgång och gick trots allt bra. Men nu är det bara v21... jötte tacksam för svar!!
OM ditt vatten går så är de inte slutet. Detta är moderkakans jobb. Så förhoppningsvis gör den då sitt jobb å återbildar vatten.
Men sen finns de alltid en risk för infektioner när de blivit vattenavgång.. Om du får värkar nu så (förhoppningsvis) får du hjälp med injektioner för att stoppa ev värkar.
Första sonen kom i v 22+5. Kom in fullt öppen så dom fick inte stoppa förlossningen. Han fick inte överleva tyvärr.
Son nr två ville komma i v 22+1.. Fick åka ner till Lund å genomgå en op å tyvärr fick ja då vattenavgång på bordet. Veckan efteråt hade ja inget vatten alls å prognosen såg väldigt mörk ut. 2 v efteråt hade jag lika mkt vatten som vid en normal graviditet utan vattenavgång å prognosen var positiv igen, 5 dagar efteråt föddes sonen i v 26+0. Fick en akut infektion i livmodern som gjorde att förlossningen drog igång. Idag är hanen pigg å frisk 1 åring :)
Önskar sig all lycka till å hoppas att bebisen vill stanna ett tag till :)