• Eda svensson

Färgat brynen på salong HJÄLP!!

Hej! Igår var jag på en salong för brynplock samt Frans & ögonbrynsfärg. Fransarna och plockningen blev bra men mina ögonbryn är kolsvarta! Tjejen sa det värsta skulle gå bort till idag men det ser fortfarande hemskt ut. Ska tillägga att jag är blond och har ni nå tips för att få bort färgen SNABBT?

• Svar på tråden Färgat brynen på salong HJÄLP!!
  • Rosa Fluff

Vet inte om det här funkar på ögonbryn men det funkar på vanliga håret. Googla c vitamin metoden. Kan ju vara värt att testa. : )

• Linnis92

Mina ögonbryn blir också jätte mörka innan färgen släppt inom ett par dagar. När jag sminkat mig brukar jag tona ner dem lite med foundation under tiden.", tills de värsta släppt.

• Eda svensson

[quote=76686091][quote-nick]magelita80 skrev 2016-06-04 22:14:59 följande:[/quote-nick]

Har du testat att gnugga med lite ansiktsskrubb?

Ja funkar inte alls :(

• magelita80

Vad tråkigt. Det brukar funka på mig men då blir är de ju inte svarta.

Ska kolla med min kompis som är hudterapeut.

• blomman 2

Bleka ner dem...? Med typ veteoxid som går att köpa på Apoteket. I låg styrka då.

• magelita80

Pratade med min kompis och hon sa att det inte finns något direkt knep. Antingen bleka på salong eller tvätta ofta för färgen försvinner ganska fort. Annars sa hon att enzympeeling kanske skulle funka men deg är svårt att avgöra eftersom hon inte sett det.

• Eda svensson

Okej får fortsätta skrubba som en galning, för färgen sitter på brynen och inte på huden men tack för hjälpen iallafall:)

• EnGladPingvin

Har inte testat det själv, men när en tjej skrev på facebook att hon glömt färgen i för länge fick hon tips om citron och ansiktsskrubb.

• Eda svensson

Provat citron och bakpulver. Schampo och bakpulver. Whitning tandkräm samt skrubbat inget hjälper. Även provat makeupremover men de hjälper inte heller.

• satisfied

Köp en ljus brynmascara och borsta på brynen. Dom brukar vara ganska täckande, Vet att tex. L'oreal har en som är ljusbrun! Lycka till!

• Stayalive

Jag brukar färga mina eftersom mina bryn är knallvita utan färg så det ser inte friskt ut med tanke på att jag är väldigt blek också.

I vilket fall brukar de bli väldigt mörka och de första dagarna ser det lite roligt ut :)

Jag störs inte av det eftersom jag vet att de efter några dagar lägger sig i färgen och blir riktigt bra.

Ofta så upplever man det värre än vad det faktiskt är eftersom kontrasten blir så stor. Det jag har märkt är att det bara är jag som tycker att det ser konstigt ut.

Håll ut några dagar, du kommer dels vänja dig och brynen bleknar av sig själva.

• Pojkmamma01
    Vinterliljan skrev 2016-06-05 12:51:38 följande:

Jag hade gått tillbaka till salongen och sagt att jag inte varit nöjd.

• 1Carro82

Är det första gången du färgar? Jag blev chockad och gick från salongen och grät första gången jag färgade mina bryn, är också väldigt ljus själv. Men det var nog mest att jag var ovan att se mig så, det var ingen annan som tyckte det såg så hemskt ut. Sen tycker jag det brukar bli snyggast efter ett 2-3 dagar.

• Eda svensson

Gjort det hemma massa gånger med brunsvart från Depend och då har det blivit bra. Nu är det hemskt och jag gjorde ändå detta i fredags.

Svar på tråden Färgat brynen på salong HJÄLP!!