styvmamma tråden
Hej..
Jag lever med en man och hans 2 barn..
Jag skulle vilja hitta fler i samma situation som mig och kunna diskutera vardagsproblem mm.
Finns de fler än mig?
Hej..
Jag lever med en man och hans 2 barn..
Jag skulle vilja hitta fler i samma situation som mig och kunna diskutera vardagsproblem mm.
Finns de fler än mig?
Här är en till bonusmamma :)
Två fina bonusbarn och två egna.
Och dessvärre en helt galen biomamma att hantera. :D
Hej hej
Här har du en till bonusmamma som idag ALDRIG skulle valt en man med barn om jag vetat vad det inneburit! Vi har ett gemensamt barn och han har ett barn sedan tidigare... biomamman är psyko mestadels och bonusbarnet är för det mesta inget problem alls och vi fungerar fint i familjen. Men allt detta tjafs med en annan förälder, vi får aldrig vara helt i fred och jag har övervägt vid flertal tillfällen att gå bara för att jag tycker att det är så jobbigt. Men jag är kär i min man och vi har det bra men 100% av alla våra bråk handlar om det här! :(
Här är problemet att mamman inte är särskilt snäll mot barnen. Hon beter sig jättekonstigt, hör ALDRIG av sig till barnen och hon särbehandlar dem. De är i lägre skolåldern så de kan ju förmedla en hel del om vad som händer hos mamman och det är rätt konstiga saker - även om hon på ytan är välordnad och ordentlig.
Jag hoppas och tror att det handlar om sårade känslor och svartsjuka och kommer gå över. Men det är inte roligt för barnen.
Hej!
Bunusmamma till två underbara döttrar och tampas med en biomamma som inte är från denna värld!!! ????
Får man flika in som biomamma här? Ni är ett par stycken som skrivit hur jobbigt det är att hela tiden ha en tredje eller tom fjärde person att ta hänsyn till. Vilket jag kan förstå! Men tänker ni någon gång omvänt att biomammorna får motsvarande som de kanske inte ens valt? En ny person som det hela tiden ska tas hänsyn till. Och kanske till och med den personens ex.
Är själv biomamma som förväntas vara "sist" i bestämmandekedjan. Mitt ex nya bestämmer först med mitt ex, sen bestämmer de med hennes ex och sist kommer "samarbetet" med mig.