Anonym (Bio+bonusar) skrev 2016-06-05 14:28:49 följande:
Huvudet på spiken!!
Om jag gnäller över bonusarnas beteende eller ens gör en nästan ljudlös suck när de inte klarar av att uppföra sig så blir sambon helt förbannad och undrar vad jag har emot hans barn. Har inget emot barnen men klarar inte av deras ljudnivå. (Kollade med decibelmätare en gång, de hade högre ljud än min väckarklocka!)
Om jag svär över vårt gemensamma barns beteende är det okej och han kan ta ett ordentligt snack med honom. Tydligen skillnad på barnen här! Känsligt ämne för alla.
biomamman har en gång frågat hur veckan gått, jag sa som det var och jag fick en utskällning och borde minsann inte klaga för jag har ju valt det själv!
Tack och lov är 'min' biomamma mycket glad att jag finns även om vi inte är bästa vänner och även om jag tycker hon har väldigt knepiga idéer och krav emellanåt. Men jag har valt att ignorera om inte min man ber om råd/min åsikt.
Dock, skulle min man blir arg på mig om jag klagade på hans barn, när det är berättigat, då skulle jag bli galen på min man! Han ogillar dock barnets ljudnivå mer än jag så just där är det sällan problem. Vi kan bli oense om annat dock
Det är så himla jobbigt emellanåt, att inte veta vilken roll man ska ta för att det ska bli bäst för alla. Eller iaf för så många som möjligt. Vi har ju inte varannan v för att bons bor för långt bort för det, så helgerna vi har bonus blir inte naturliga eller vad jag ska säga... Det blir stelt och konstigt. Trots fem års boende ihop. Men jag måste säga att det mest beror på min man. Han ogillar mamman så mycket att han inte vill prata med henne mer än om det nödvändiga om barnet och hon vill gärna ringa om allt möjligt emellanåt.
Sen så har min man så jävla dåligt tålamod så det fungerar bäst om jag tar föräldraansvaret, men det känner jag inte alltid för faktiskt. Och då får jag dåligt samvete. Tar jag ansvaret fast jag eg inte vill, ja då blir jag irriterad på maken. Hur jag än vänder mig har jag arslet bak.