• Anonym (M)

styvmamma tråden

Känsligt ämne.. Hur än man gör verkar man göra fel känns det som....

Jag hamnade med bonusar redan som särbo eftersom han barn bott 100 och 80% hos honom... Vi träffades ofta min barnfria vecka då jag mer eller mindre bodde hos honom.. Efter två år blev vi sambo.... Trodde att jag visste vad jag gav mig in på eftersom jag ändå varit här så pass mycket med hans barn.. Men oj hade jag fel.... Inget större fel på barnen eg men hans curling och oförmåga att säga nej gör mig vansinnig och barnen är otroligt bortskämda pga detta.... Och hans äldsta vuxna barn som bor här är så jäkla lat och nonchalant...

Tack och lov kan jag säga till sambon utan att han blir sur men jag vill inte gnälla hela tiden så mycket sväljer jag bara... Men jag har börjat säga till om det här med att dom måste städa söndag innan dom åker till Mamma (hans ena och mitt ena delar rum) och när han missat att säga till får han städa rummet... För jag har gjort det sååå många gånger för att mitt barn ska slippa komma hem till kaos....

Vet även att äldsta beklagar sig mkt till farmor men jag vet även att hon också tycker dom är bortskämda så hon står även viss del på mig sida vad gäller en del saker....

Jag ställer väldigt lite krav men hör man på henne kan man tro att jag bestämmer allt vilket inte är sant.

Svar på tråden styvmamma tråden