Inlägg från: Anonym (pust) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pust)

styvmamma tråden

Man skulle vilja säga ifrån till bio mamman att ta lite avstånd ibland men hon räknar in sig i en del av familjen o de får mig att få horn i pannan.. hon är barnens mamma inget mer... påfrestande..

• Anonym (pust)
    Anonym (Bio+bonusar) skrev 2016-06-05 22:00:30 följande:

Jag förstår t.ex. inte varför biomamman verkar tycka att det är okej att ringa precis närsomhelst och berätta att lille "Pelle" på 8 år har ätit en banan, eller att "Kalle" 5 år är ute och spelar fotboll. När vi äntligen har nån dag utan barnen så ska hon ringa en gång i timmen och prata. Får liksom aldrig ledigt så vi kan tänka på oss själva! Det som Pelle och Kalle gör kan hon berätta nästa gång sambon hämtar dom.

Helt annan sak om barnen själva vill ringa och prata med sin pappa, men då det alltid bara är hon som ska prata tycker jag det blir lite fel. Som att hon måste ringa och kolla så vi inte glömmer någon av dem.. Och på samma gång ha lite kontroll över oss.

En till sak jag stör mig på är att hon blir irriterad över att jag ibland väljer att jobba då bonusarna är här. Hon tycker att jag borde vara hemma med dom och jobba på våra lediga dagar. Men om jag skulle jobba då så får jag ju aldrig nåt ledigt. Bonusarna är mycket mer krävande än min baby och det är allt annat än ledigt att vara hemma med dom.

Håller med de du skriver..

Känns som om de mer bio mammorna som är rädda att bli bort glömda o försöker stenhårt att hålla kvar sin plats som hon Vet att hon har förlorat...svartsjuka bio mammor..
  • Anonym (pust)

Vist måste allt i grunden om att bio mamma förlorar kontrollen och sin position?

Svar på tråden styvmamma tråden