Inlägg från: Anonym (Ehhh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ehhh)

styvmamma tråden

Brumma skrev 2016-06-07 16:52:21 följande:

Håller med ovan.

Jag förstår att han är orolig MEN hon utnyttjar både er och barnen. Er gällande pengar och barnen som utpressning för att FÅ pengarna.

Dokumentera. Sluta betala underhåll OCH kräv halva barnbidragen...

Betala aktiviteter om ni VILL. Hon skall då naturligt betala hälften.

Så länge pappan fortsätter att bara rädd för henne så kommer hon att fortsätta. . Det gäller 50 000 om året (dubbelt underhåll samt ett barnbidrag) som ni GER till hans ex. Inte till hans barn. Om tio år är den summan uppe i en halv miljon.

Det finns en hel del ni kan göra för en halv miljon :/

• Anonym (Ehhh)
    Brumma skrev 2016-06-07 16:52:21 följande:

Håller med ovan.

Jag förstår att han är orolig MEN hon utnyttjar både er och barnen. Er gällande pengar och barnen som utpressning för att FÅ pengarna.

Dokumentera. Sluta betala underhåll OCH kräv halva barnbidragen...

Betala aktiviteter om ni VILL. Hon skall då naturligt betala hälften.

Så länge pappan fortsätter att bara rädd för henne så kommer hon att fortsätta. . Det gäller 50 000 om året (dubbelt underhåll samt ett barnbidrag) som ni GER till hans ex. Inte till hans barn. Om tio år är den summan uppe i en halv miljon.

Det finns en hel del ni kan göra för en halv miljon :/

Troligen går vartenda öre till barnen eftersom hon inte kan dra av något för skulden!
  • Anonym (Ehhh)
    Brumma skrev 2016-06-07 18:12:18 följande:

Hon har dem mindre än två veckor i månaden. Hon betalar inga aktiviteter. Hon får båda barnbidragen PLUS fullt underhåll?

Nä du. Jag är faktiskt fullkomligt övertygad att det mesta av de pengarna INTE går till barnen. Hon ska ju liksom bidra själv oxå..

Så du har koll på hennes ekonomi alltså? Jag missade det och tänker att hon kanske lever långt under existensminimum!
  • Anonym (Ehhh)
    Brumma skrev 2016-06-07 21:41:40 följande:

Visa mig gärna en dom på att ngn blivit dömd att betala underhåll vis växelvis boende. Det blev en dom för några år sedan men den upphävdes av nästa instans.

Här har pappan tom MER än halvtid. .

Det finns numera lag på att båda föräldrarna har rätt till halva barnbidraget vid växelvis boende. Det är enda kravet. Mkt bra tycker jag.

Hur vet du att han har dom mer än halvtid? Styvmamman skrev att dom varit med henne EN semester vecka och nån gång när pappan jobbat. Det kallar jag enstaka tillfällen och inte mer än halvtid!

Oavsett bidrag, försörjningsstöd m.m så är det MÅNGA människor som tvingas leva långt under existensminimum!

Kanske tog dem massa lån i mammans namn under deras tid ihop som mamman nu får lida för! Soc betalar inte skulder!
Svar på tråden styvmamma tråden