Brumma skrev 2016-06-07 23:40:27 följande:
Jag tror att det finns "helt galna" biomammor OCH bonusmammor. Och jag tror att det inte alltid måste finnas någon anledning (normal sådan) för att ngn skall bli "psycho".
Dock har jag bara sett "helt galna" biomammor runt mig, helt vanliga tjejer - nära vänner till mig - som blivit fullkomligt förbytta efter separationen. . Har inte sett det hos de bonusmammor jag känner.. Trots det är jag övertygad om att det förekommer i båda "led".
Vad jag inte förstår är varför det ska vara så otroligt svårt att bara tro någon när de skriver att någon faktiskt beter sig helt galet?Går det inte att tro på pga att det är just mammor som utmålas som galna?
Det som verkar glömmas är att när det fungerar alldeles utmärkt - vilket det högst troligt gör i de flesta fall - så behövs det inte skrivas någon tråd om det. Det är när det faktiskt ÄR ett problem som man behöver skriva av sig. Och då möts man av reaktioner som dina - misstro för "alla kan inte vara gslna". Precis - men just den här personen (skit i att det råkar vara en mamma) ksnske faktiskt är det. Helt utan anledning.
Och det finns väl ingen som påstår att bonusmammor alltid är oskyldiga? Men det är inte heller så att varenda bonusmamma som råkat ut för en "galen biomamma" hittar på eller gjort det allra minsta för att bidra till konflikten - mer än att finna till.
Ett litet axplock från mammor jag känner - en ansåg på allvar att hennes del av barnens försörjning bestod av barnbidraget. Resten skulle pappan stå för. Samma mamma ansåg att pappan skulle köpa nya möbler till barnens rum - i lägenheten hon skaffade med sin nya kille (som hon lämnat pappan för). En annan mamma skällde ut pappan för att han en lördag tagit med barnet på McDonalds. Trots att hon själv gör det MINST en gång i månaden.
Sedan har vi mamman som går i taket om pappan köpt kläder till barnet och "hans nya" råkat vara med. . Mamman som handgripligen gått in i pappans o den nyas hus och slitit ur boken ur bonusmammans händer - boken hon läste högt för barnet ur - enbart för att msn man "bestänt" att hon inte skulle få läsa/natta/trösta/osv.. Jag kan rasa upp många fler. Men inte en enda som jag KÄNNER som betett sig illa som "ny kvinna".
Visst, dina vänninor betedde sig konstigt, men skulle du verkligen benämna dom som galna eller psyko?
Jag tror att m
ånga bonusmammor överreagerar för att de tycker illa om att biomamman överhuvudtaget finns! Som en här i tråden som har skrivit att mamman är psyko och en f*tta. Och som exempel kom att det har bestämts om fritidsaktiviteter och barnkalas utan att hon tillfrågats! Det är väl i så fall pappans ansvar att hon skulle tillfrågas!!!
Men visst det här är en klagotråd för bonusmammor och jag borde egentligen inte lägga mig i, jag vet.