styvmamma tråden
Brumma skrev 2016-06-08 10:03:56 följande:
Styvmamman skrev uttryckligen "vi har dem mer än henne" så jag antar att det gav mig en vink ;)Du antar en väldigt massa. "Kanske" vill hon bara att pappan skall betala. Det finns sådana människor du vet.. Min bonusdotters mamma sa tex rakt ut att hon aldrig skulle gå med på vv eftersom hon då ibte skulle få underhåll. För jäkligt enligt mig och inte alls att se till sitt barns bästa (och nej,,hon lever ibte på existensminimum. )
Det roliga är att hon inte ens har rätt till underhåll från min man. Vi har inte varannan vecka men slår man ut det på ett år så har vi barnet 12 dagar i månaden i snitt, vilket betyder att det räknas som växelvis boende. Det förstår inte hon. Hon leker martyr istället och försöker få min man att framstå som snål.
Barnbidraget behåller hon, inget vi bryr oss om.
Men enligt henne så betalar inte min man någonting alls.
Vi köper allt barnet behöver när han är här.
Skor, ytterkläder, kläder osv osv, så visst betalar han bara det att det är pengar som hon inte ser! Han betalar även halva barnets försäkring och andra kostnader i tex skola. De brukar ta det varannan gång ungefär.
Är så trött på folk som ska försvara människor, som den ts beskriver, in i det sista. Människan har uppenbarligen ingen skam i kroppen och ts man är en fegis!