• Diana05

Inga symtom i början normalt?

Hej!

Är precis nyplussad o ska vara i v 4+5. Innan bim hade jag mensvärk varje dag och de kunde hugga till ibland med stark mensvärk. Nu efter jag plussat känner jag inget?

Har fått mf i v. 6 för ett tag sen och hade då varje dag stark mensvärk och de högg till flera ggr,hade jätteömma bröst också...

men tänker då först att denna graviditeten går bra för jag känner mindre men samtidigt så himla orolig då jag just inte känner någon liten molvärk. Brösten ömmar bara lite lite om man liksom klämmer o nyper men inte alls mycket! Nojar jag för mycket? :)

Hoppas allt är ok med lilla pyret och att den vill stanna kvar! Någon som känner samma och hur går det för er?

• Svar på tråden Inga symtom i början normalt?
  • Linnis92

Det är normalt, mensvärkar kommer och går under resten av graviditeten också.

Jag plussade i vecka 5 och fick mina symptom först i vecka 7, och då fick jag veta att jag levde ;)

• Diana05

Har testat igen och det är ett tydligt plus men inte superstark streck men absolut tydligt o väl synligt :) sist jag fick mf blev ju testen svagare för varje dag men nu starkare. Måste vara ok då?

Fy vad nojig man blir.

• Diana05
    Linnis92 skrev 2016-06-05 13:05:20 följande:

Det är normalt, mensvärkar kommer och går under resten av graviditeten också.

Jag plussade i vecka 5 och fick mina symptom först i vecka 7, och då fick jag veta att jag levde ;)

Tack fina för svar då kan jag lugna mig lite hehe :) men de som är så konstigt är att symtom försvann, men hade inte heller stark grym värk utan mer lite svag molvärk bara :) en gång högg till...men nu inget? Så de kommer och går alltså och mer symtom ju längre tiden går?
  • Linnis92

Ja men då är det nog ingen fara.

Försök att slappna av och lev som vanligt :)

• Linnis92
    Diana05 skrev 2016-06-05 13:09:18 följande:

Tack fina för svar då kan jag lugna mig lite hehe :) men de som är så konstigt är att symtom försvann, men hade inte heller stark grym värk utan mer lite svag molvärk bara :) en gång högg till...men nu inget? Så de kommer och går alltså och mer symtom ju längre tiden går?

Mensvärkar kommer och går, eftersom livmodern växer. Sen andra symptom kan också komma lite, vissa dagar känner du inget alls medans andra dagar kanske du känner massor. Men som sagt, försök att slappna av och lev som vanligt. Kroppen behöver ingen extra stress och oro :)
  • grodan26

Hur gick det för dig? Kom molvärken tillbaks? 
    Är i samma sits nämligen..

• theLovelyJ

Samma här. Tidig graviditet utan symptom och med småblödningar. Orolig såklart! Följer tråden. Kram

• Tjanna

Men första barnet hade jag väldigt lite symtom. Lite molvärk alldeles i början och sedan i princip ingenting förrän foglossningen började kännas av mot mitten av graviditeten. Jag hade mycket svårt att tro att det verkligen var något på gång förrän magen började märkas. Så man kan ha en normal graviditet utan symtom också. Är nu gravid i v.7 nästan helt utan symtom, och även om jag vet att det var så förra gången och att allt gick bra då, så är det lätt att börja oroa sig ändå...

• Lantis86

Jag har haft fyra missfall och en lyckad graviditet. Den lyckade graviditeten hade jag knapt några symptom alls förrns vecka 7 då jag började drömma konstigt. Med missfallen hade jag mycket mer symptom.

Vet att det är väldigt lätt att oroa sig då man inte känner något, men får du starkare test kan du vara lugn. Sen när hcg nivån blir för hög kommer testen kunna visa svagare efterssom dom inte kan läsa för höga nivåer, då kan man späda dom med vatten:)

Svar på tråden Inga symtom i början normalt?