• zine

vad göra

Har en liten hane på 1 år han är väldig livlig. Nu när jag var ute så sprang han som vanlig och helt plötsligt så vill han inte stödja på sitt bakben. Han skrek inte eller gnällde till. Säger inget heller när jag tar på bakbenet. Bar hem honom och ringde en veterinär som tyckte jag skulle avvakta ett par dagar. Eftersom han inte verkar ha ont.
    Fattar inte vad som hände . Nån som har ett råd och ge

• Svar på tråden vad göra
  • SkyDark

Kolla trampdynan ordentligt ifall han trampat på något. Min hund har fått rostaggar i trampdynan en gång. Hon sa inget heller men vägrade stödja på benet. 

Han kan ha slagit i en klo när han sprungit så det gjort ont, eller bara stukat till sig. Det kan göra ont utan att det är nått farligt. Har de aldrig skadat sig innan så reagerar de mer. Min hund stukade klon på något vis en gång, det blev ingen skada, men hon haltade jättemycket en dag, sen var hon som vanligt igen. 

Avvakta som veterinären sa och se om det går över, blir det värre så kontakta veterinären igen :) 

• zine
    SkyDark skrev 2016-06-05 21:17:53 följande:

Kolla trampdynan ordentligt ifall han trampat på något. Min hund har fått rostaggar i trampdynan en gång. Hon sa inget heller men vägrade stödja på benet. 

Han kan ha slagit i en klo när han sprungit så det gjort ont, eller bara stukat till sig. Det kan göra ont utan att det är nått farligt. Har de aldrig skadat sig innan så reagerar de mer. Min hund stukade klon på något vis en gång, det blev ingen skada, men hon haltade jättemycket en dag, sen var hon som vanligt igen. 

Avvakta som veterinären sa och se om det går över, blir det värre så kontakta veterinären igen :) 

Tack så jätte mycket för ditt svar :)
Svar på tråden vad göra