Köpa gasolgrill??
Funderar på att köpa en gasolgrill i sommar. Har fått för mig att man kan grilla massa saker på ett helt annat sätt...men är det nåt jag ska tänka på när jag köper en gasolgrill? Hur funkar den? Hur gör man? Tips och råd tack :)
Funderar på att köpa en gasolgrill i sommar. Har fått för mig att man kan grilla massa saker på ett helt annat sätt...men är det nåt jag ska tänka på när jag köper en gasolgrill? Hur funkar den? Hur gör man? Tips och råd tack :)
Ingen??
Vi har gasolgrill och tycker den funkar toppen! Fördelarna är att grillen blir varm mycket fortare, alltså krävs det inte lika mycket förberedelse/väntan som med kolgrill. Du kan justera värmen lätt och den är lätt att tända/släcka. Gasolgrillen är väl lite dyrare än kolgrill kanske. Det man ska tänka på är väl att gasoltuben är ganska dyr första gången men sen inte lika dyr att fylla på. Beroende på hur mycket man grillar så räcker den ju olika länge men vi grillar i princip 1-2 ggr/v och vår gasoltub brukar räcka nästan en hel sommar. Men det beror ju också på vad man har för storlek på den såklart :)
Vi lagar mycket mat i vår gasolgrill. Vi har köpt till en wokpanna som vi använder mycket när vi har lite mindre köttbitar som inte kan grillas utan att de ramla emellan gallret. När köttet är färdigt i panna lägger vi i grönsaker och wokar allt tillsammans. På ena sidan om grillen har vi en gasolplatta. Där brukar vi koka eventuella andra tillbehör t ex bulgur. Det brukar gå åt två gasoltuber per sommar för oss. Största fördelen med gasolgrill är att man inte behöver vänta på att det ska vara "rätt" glöd/värme.
Du borde ha specificerat vilken prisklass du vill vara i.
Om du kan gå på bättre kvalitet som tex Weber tex, för det är där vi pratar om mycket bra funktion.
Och håller antagligen bra mycket längre än nästan alla andra märken.
Sköter man en sådan, så har jag svårt att se man inte kan ha en weber upp mot 30år.
Har en vanlig 47cm kolgrill, bytte galler efter 10år och fortfarande tickar på som vanligt.
Imponerande kvalitet, dock så har benen svårt att sitta fast av någon anledning :p
Kan vara så jag gjorde nått fel vid montering.