Inlägg från: Anonym (Gudmor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gudmor)

Rutiner en klassfråga?

Ärligt talar tvivlar jag på att du har en magisterexamen (eller på annat sätt 4 års sammanhängande högre studier) med ett så dåligt språk. Särskrivningar till höger och vänster?

Blir ju för dumt när halva tråden sitter och ljuger om sin bakgrund.

Till ts:

Jag är halvutbildad - pluggat 3 år på universitet men tog genväg med privat "ful" utbildning efter det. Mannen har magisterexamen + en del strökurser. Vi kommer båda från akademiska hem och vi är ganska slappa när det gäller saker som egentligen inte skadar som t.ex kläder till förskolan och läggtider när vi är lediga. När det gäller mat och kläder i friluft (är vintersportmänniskor) är vi mer noggranna. Men vi bor i Norge och det är viktigt för oss att barnen förstår ur man är väl rustad på en fjälltur t.ex men det handlar om säkerhet och hälsa mer än rutiner.

modsey skrev 2016-06-06 19:54:15 följande:

Definiera slapp?

Vi har inga exakta rutiner som middag kl 16 och bad kl 17. Däremot så äter vi nyttigt. Så nyttigt att det finns utrymme för syndigt onyttigt emellanåt som fika mitt i veckan och våfflor till frukost.

Skolan sköts o de får stöttning men vi har inga strikta läxrutiner.

Inte ens Lägg tider är det samma utan ett ungefär.

Jag tror att vi båda är så trygga i oss själva att vi inte behöver rutiner så strukturerat som ts beskriver.

Vi är båda högskoleutbildade. Jag med drygt 4 år min man med 5 och ett halvt.

Kommer från akademiker familjer båda två

Svar på tråden Rutiner en klassfråga?