• fluu

Rutiner en klassfråga?

Hm jo, jag håller faktiskt med lite grann. Både till hur jag ser att det kan vara nu bland dotterns kompisar, men speciellt när jag tänker på hur det var när jag var liten.

Själva är vi väldigt noga och stränga och det beror nog på våra bakgrunder. Vi är dock inte högskoleutbildade(än).

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    buggi skrev 2016-06-06 21:51:28 följande:
    Jo,nog verkar det vara så att outbildade föräldrar är lite mer stränga. Högutbildade har lite mer självförtroende skulle jag gissa, och är trygga i att inte kontrollera allt utan låta barnen ta ansvar själva
    Jag ser tvärtom i vår omgivning. Ju "stabilare" liv(med allt vad det innebär, ju fler regler och mer kontroll.
  • fluu
    fluu skrev 2016-06-06 21:53:40 följande:
    Jag ser tvärtom i vår omgivning. Ju "stabilare" liv(med allt vad det innebär, ju fler regler och mer kontroll.
    Ska tillägga att jag talar om små barn nu.m
  • fluu
    fluu skrev 2016-06-06 20:57:49 följande:
    Hm jo, jag håller faktiskt med lite grann. Både till hur jag ser att det kan vara nu bland dotterns kompisar, men speciellt när jag tänker på hur det var när jag var liten.

Själva är vi väldigt noga och stränga och det beror nog på våra bakgrunder. Vi är dock inte högskoleutbildade(än).
    Kanske skulle skriva vad vår bakgrund faktiskt är då med Mina föräldrar är akademiker och sambons föräldrar är traditionella och från landet.
Svar på tråden Rutiner en klassfråga?