• Semlan1988

Missfall efter lyckad IVF?

Hej alla! Jag kan inte bli gravid "naturligt" då jag har en blockerad äggledare. En äggledare är bortopererad sedan jag hade utomkvedes för många år sedan. Jag och min sambo lyckades bli gravida genom IVF och vår älskade dotter föddes för 3 månader sedan.

Jag hade en jobbig förlossning som slutade i akut kejsarsnitt och blev sedan kvar på sjukhus i en vecka då jag fick infektion i både livmodern och buken. Hade avslag i cirka 7 veckor och sedan inget blod. Nu har jag fått vad jag trodde var mens trots att jag helammar. Dock så blöder jag extrema mängder (en normal binda på 15min-1h) och det rinner typ konstant? Lite levrat blod också. Jag har aldrig sett så mkt blod. Har en tilltagande smärta. För en stund sedan kom det ut (ursäkta TMI!) en klump som var vit/gul/grå i färgen och rund, cirka 2-3cm stor. Såg ut som en hjärna typ! Lite gropig och så... Tryckte med pappret på den och den var seg i konsistensen, alltså ingen flytning eller liknande. Skulle kunnat varit en bit av en moderkaka men såhär långt efter förlossningen? Efter att klumpen kom ut så har blödningarna minskat. Kan tillägga att jag har haft gravstmtom men en negativ sticka för några dagar sedan. Kände dock av vad jag tror var en ägglossning för några veckor sedan. Skulle detta kunna vara ett missfall? Någon som hört talas om att någon blivit gravid trots HELT blockerad äggledare?

Svar på tråden Missfall efter lyckad IVF?