• Anonym (Bio)

Styvmorsa från h-vetet!!!

Jag och min exman har 2 barn, 8 och 10 år. Vi skildes för 4 år sedan men har varit tillsammans i 15 år.

Han har haft två jättefina flickvänner sedan dess. Barnen tyckte om dessa tjejer och dom var trevliga mot mig.

Men nya haggan är hemsk. Hon är så sjukligt svartsjuk så jag fattar inte att exet står ut.

Jag vet att jag är mkt snyggare än henne, men hon har ju något annat som mitt ex gillar. Det var han som dumpade mig till förmån för första tjejen.

Hon har brutit alla våra inarbetade vanor. EN gång i veckan ringde vi varandra och det var innan bytet. Nu har han bara barnen varannan helg för HON tycker dom är så jobbiga!

Vad göra? Hon sabbar allt för våra barn. Dom vill inte till pappa längre.

• Svar på tråden Styvmorsa från h-vetet!!!
  • Anonym (aaa)

Eh nej. Det är inte hennes fel utan din exman och enbart hans!

• Anonym (Bio)
    Anonym (aaa) skrev 2016-06-06 14:11:47 följande:

Eh nej. Det är inte hennes fel utan din exman och enbart hans!

Så kan man ju inte säga! Jag är själv bonusmamma sedan 3 år tillbaka och jag har aldrig gått in och domderat över att ha hans barn mindre, att han inte får prata med exet osv. Hon ÄR störd!!!
  • Anonym (H)
    Anonym (Bio) skrev 2016-06-06 14:17:10 följande:
    Så kan man ju inte säga! Jag är själv bonusmamma sedan 3 år tillbaka och jag har aldrig gått in och domderat över att ha hans barn mindre, att han inte får prata med exet osv. Hon ÄR störd!!!
    Mycket möjligt att hon är "störd" men ansvaret ligger hos din ex-man.

Han borde ha mer vett i skallen än att välja en flickvän över sina barn!
  • Anonym (Ner med den där omtalade foten)

Han får sätta ner foten och slå näven i bordet och försvara sitt kött och blod.

Blir kanske lättare om några månader när allt blod inte är nere i det tredje benet.

• Anonym (Bio)
    Anonym (H) skrev 2016-06-06 14:21:23 följande:

Mycket möjligt att hon är "störd" men ansvaret ligger hos din ex-man.

Han borde ha mer vett i skallen än att välja en flickvän över sina barn!

Finns många kvinnor som blir manipulerade av sina misshandlade män. Det är något sånt som skett tyvärr. Barnen avskyr henne och jag tycker det är så tråkigt. 4 år har gått bra sen hittade han en vidrig häxa.

Jag är lätt att ha och göra med så hon borde vara tacksam över det!
  • Anonym (H)
    Anonym (Bio) skrev 2016-06-06 14:26:19 följande:
    Finns många kvinnor som blir manipulerade av sina misshandlade män. Det är något sånt som skett tyvärr. Barnen avskyr henne och jag tycker det är så tråkigt. 4 år har gått bra sen hittade han en vidrig häxa.

Jag är lätt att ha och göra med så hon borde vara tacksam över det!
    Misshandlar hon honom eller var det bara en jämförelse?

Det är fortfarande ditt ex som har valt en tjej framför barnen!
  • Anonym (jadu)
    Anonym (Bio) skrev 2016-06-06 14:17:10 följande:

Visst är hon dum i huvudet som ens kommer på tanken på såna krav. Men det är ju fortfarande ditt ex som sviker barnen, det är han som väljer den nya framför barnen.
  • cupcakemom

Klart hon är rubbad... Men till största delen är det han du ska vara förbannad på som går med på hennes nycker... En bra pappa låter inte någon komma mellan förhållandet till sina barn...

• Anonym (aaa)

Vad hon säger och gör är skitsamma eftersom det är din exman som tillåter det. Det är ENBART hans ansvar och se till att det funkar med hans barn. Vore han en riktig man och pappa så hade ingen kvinna i världen kunnat komma mellan.

• nevermind

Håller med alla andra. Visst, hon är störd, men det är pappan som väljer bort sina barn.

Vad säger han när du pratar med honom om det?

Svar på tråden Styvmorsa från h-vetet!!!