Inlägg från: Anonym (Sexlös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sexlös)

Hur ofta?

Jag och min sambo är båda i 25 års åldern, varit tillsammans i snart 3 år. Jag kan inte komma ihåg senaste gången vi hade sex, några månader sedan?

Tror vi haft det två 2-3 ggr detta året, och de 2 senaste fick vi avbryta då det gjorde så in i helvetes ont för mig. (När vi har sex så sällan blir jag väldigt trång)

Han vill köra på som vanligt och blir såklart besviken när det inte går, jag tappar lusten då det gör ont...

Detta har resulterat i inget sex alls.

Han har minskad sexslust pga en skada han måste ta tabletter för, jag har minskad sexslust pga p-pillerna (dock större lust än honom)

Har tagit upp det några gånger, och vi båda säger att vi måste bättra oss, och jag försöker ibland, men han säger då nej.

När han är på är jag det sällan, det funkar liksom inte.

På alla andra plan är allt perfekt, och skulle aldrig lämna honom pga detta.

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Hur ofta?
  • Anonym (Sexlös)
    Anonym (M) skrev 2016-06-06 22:45:16 följande:

Jag och min man har varit tillsammans i 4 år, gifta i 1,5.

Vi har regelbundet sex, minst 4ggr/vecka.

För ca ett år sedan hamnade jag i en svacka som ledde till att jag inte hade någon lust. Efter att ha samtalat med min terapeut om det så fick jag tipset att "boka in" att ha sex under en period. Lät sååå trist och jag tänkte att "vem vill ha sex för att man bokat in det?".

Men det ledde till att efter några veckor var lusten tillbaka, kåtheten kom oftare och oftare och vårt sexliv ökade igen. Det gav ett bättre välmående än när vi inte hade sex.

Sex är inte viktigt i alla relationer, men om man känner en saknad så behöver man hitta ett sätt att återuppta den delen av relationen.

Givetvis finns inte lusten vissa dagar, men då brukar den av oss som saknar lusten "ge med sig" (givetvis inte om man verkligen inte vill, men om man tex känner sig trött).

Det är många som känner sig dåliga om man nekas närhet och sex och det hela leder till en ond spiral.

Lycka till!

Tack för jättebra tips! Ska helt klart ta upp det förslaget med honom. Jag är absolut beredd att prova, det kan ju knappast bli mer sällan :P

Jag upplever ingen extrem saknad av sex, men kan känna att det är ganska tråkigt utan det. Nu har det ju dock gått såhär ett tag, så man blir väl lite "avkåtad" av att vara utan antar jag.
  • Anonym (Sexlös)
    Anonym (Kille) skrev 2016-06-06 23:03:36 följande:

Om det verkligen är så att du blir trång utan sex, kanske du borde skaffa en dildo och använda nån gång i veckan för att hålla dig mindre trång? Att du är trång ska du se som något positivt, de flesta gillar det mycket. Men testa med en dildo för att se om det kan hålla dig lite mindre trång.

Känns som ni hamnat i en tråkig spiral. Jag hoppas ni lyckas bryta mönstret.

Vi brukar ha sex ungefär 2-3 gånger i veckan, har varit tillsammans i 15 år.

Ja, jag har funderat på det flera gånger faktiskt! Under de första 2 åren var vi mer aktiva och då gjorde det ju aldrig ont. Tror nästan jag oavsett vi blir mer aktiva eller ej ska köpa en, kan ju knappast skada liksom. Förhoppningsvis behövs den inte framöver och kan samla damm i en låda!

Tack!
  • Anonym (Sexlös)
    Karlfn skrev 2016-06-06 23:15:40 följande:

Sen måste inte heller sex alltid innebära penetration.

Om man som föreslogs ovan börjar boka in sex kan man också variera vad man gör vid de olika inbokade tillfällena.

Men ont ska det ju inte göra, och om det gör ont att som du säger "köra på som vanligt" då är det ju uteslutet och det måste han ju acceptera. 

Det är ju fint att ni talat om det redan och har en gemensam vilja "att bättra er", nästa steg att konkretisera det. Kanske slå två flugor i en smäll och utforska gemensamt vad som är skönt för dig (vad, var, hur...). Se det inte ens som sex, utan som ett undersökande.

Ja, man kanske ska ta några steg tillbaka och börja från början, som när man träffades och inte visste vad den andre gillade.

Känns som en bra start iaf! :)
Svar på tråden Hur ofta?