Vad tycker ni om Alice/Ebba?
Vad tycker ni om dessa namnförslag?
Alice
Ebba
Vad tycker ni om dessa namnförslag?
Alice
Ebba
Båda namnen är jättefina, men ack så populära.
Ja tyvärr, speciellt Alice har ju legat på topp länge.
Nu ska man inte bry sig om det såklart.
Vanligaste namnet i sverige vad jag vet. Jag gillar ebba men har ingen känsla för alice alls.
Ebba - Otroligt vackert, gångbart, bra på alla sätt. Jag borde gilla det, men det är något med uttalet...
Alice - Gillar skarpt! Fint, enkelt, gångbart, passar hela livet. Lite väl sött för min personliga smak dock.
Fina. Men lite för vanliga för mig.
Tycker om namn stavas på samma sätt som hörs. Då slipper man dubbelchecka om något skriver ditt namn osv
Därför känns det perfekt med Ebba!
Tycker båda namnen e fina. Söta namn juh. :)
Föredrar Alice.
Känner tvillingar dom heter Alice och Ebba födda 2013. Ebba är en tuff och bestämd tjej och Alice är blyg och vill helst vill hon vara själv och leker bra med sin syster men inte gärna med andra barn, Ebba har många vänner och tillåter att Alice får vara med men Alice vill oftast inte och slipper . Vad jag vet har de inget handikapp utan är bara olika.. Ville bara berätta mina erfarenheter om Alice och Ebba som snart fyller 3
Definitivt Alice!!
Jag gillar att det är ett flicknamn som inte slutar på A, samt att det inte låter exakt som det stavas.
Alice är jättefint. =)
Ebba gillar jag inte alls.
Alice är väl ganska fint men jag föredrar nog hellre t ex Alicia.
Gillar Alice - men trist att det är så vanligt.
Ebba tycker jag inte om tycker uttalet "fastnar i näsan" på något vis.
Precis samma namn som jag och killen väljer mellan, jag var mer för Alice och han Ebba. Men nu gillar jag nog Ebba bättre, även om jag inte kommer erkänna det för honom än ;)
Precis samma namn som jag och killen väljer mellan, jag var mer för Alice och han Ebba. Men nu gillar jag nog Ebba bättre, även om jag inte kommer erkänna det för honom än ;)
Båda är jättefina!
Alice heter min lilla tjej?