• Anonym (...)

Ni som har problem med biomammor!

Det här verkar ju vara ett fenomen precis som med svärmorsor. Gränslösa kvinnor som förpestar omgivningen. Min fråga är precis som med svärmorsor. Varför låter ni dom hållas? Antingen är det en mors lilla Olle som inte vågar stå på sig mot lilla mamma eller så är det en toffel som inte vågar säga nej till sitt häxex.. Varför står ni ut?

• Svar på tråden Ni som har problem med biomammor!
  • Brumma
    Anonym (mmm) skrev 2016-06-22 19:32:33 följande:

Ah, misstänker att det skulle bli samma för oss om vi skulle ha varannan v. Här går det dock inte pga avståndet.

Här såg mamman till att det inte gick pga avståndet. Strax efter att min man tagit upp att han i framtiden ville ha vv.

Hon ville ha underhållet sa hon rakt ut, så hon skulle aldrig gå med på vv... :/
  • Anonym (mmm)
    Brumma skrev 2016-06-22 20:58:23 följande:
    Här såg mamman till att det inte gick pga avståndet. Strax efter att min man tagit upp att han i framtiden ville ha vv.

Hon ville ha underhållet sa hon rakt ut, så hon skulle aldrig gå med på vv... :/
      Trist när det blir så   Mamman i vårt fall har ju inte flyttat nånstans, men valde bort en möjlighet till jobb och bostad bara 40 min från oss trots att det också hade blivit närmare hennes familj. Orten hon bor på har hon ingen koppling till. Orsaken är oklar.
  • Anonym (Tyra)

I mitt fall handlar det definitivt om att mannen är mesig och inte vågar sätta ner foten mot henne. Han har iofs försökt men hon är otroligt fräck och då orkar han liksom inte hela vägen. De har en lång historia av att hålla uppe en fasad inför omgivningen och den kommer de inte ifrån. De som mår sämst av detta är deras barn som lever med en fruktansvärd konflikt som de inte vet är föräldrarnas. Jag är otroligt trött på detta och vårt förhållande är nu på fallrepet. Tog tid för mg att se att mannen själv var högst ansvarig för hur mycket exet har fått förstöra.

• Anonym (Less)
    falukorv skrev 2016-06-13 18:53:53 följande:

Ja om en människa verkligen ÄR gränslös så finns det ju faktiskt inte så mkt man kan göra...De kommer ju fortsätta bete sig så oavsett vad man gör.

Min sambo gör sitt yttersta för att hålla fasaden uppe inför barnen, men det hjälper ju föga när kärringen är en idiot. Jag har ALDRIG varit med om att hon bara har betett sig som en normal artig, eller åtminstone icke otrevlig människa.

Inte en gång på över 2 år.

Och nej man orkar inte. Det är sjukt påfrestande när människan hela tiden hittar på nya saker att försöka förstöra mellan barn och pappa eller bara bete sig som en psykopat mot pappan.

Det senaste är att eftersom hon inte får ringa varje dag (det hat varit ett problem från början för övrigt) så blir hon en grinig barnunge och hör inte ens av sig om viktiga saker eftersom "jag inte får ringa dig". Jag skulle ju tycka att en frisk vuxen människa borde kunna förstå skillnaden mellan 'viktigt ' och 'varje dag', men ack så fel jag har I den frågan. :)

Vet exakt vad du menar, sitter i samma sits.....
    Man undrar ju vad exen får ut av att bete sig som galningar?
  • skrutt77
    Anonym (Sorgsen) skrev 2016-06-22 11:44:15 följande:

Biomamman gör ingenting speciellt som förpestar just mitt liv. Hon och pappan kan ändå samarbeta någorlunda.

Tyvärr så ligger dem i en tvist för att mamman inte vill att pappan ska ha barnen mer än varannan helg. Hon vill flytta med sin nya pojkvän och starta ett nytt liv. Hon säger att min sambo inte ser till barnens bästa men har inga argument som stärker det. Det känns väldigt tråkigt och gör mig väldigt ledsen. För han är en fantastisk pappa till sina barn och en fantastisk bonuspappa till mina. 

En till som är i samma sits.....enda skillnaden är att samarbetet mellan mamman och pappan bara fungerar på hennes villkor.

Suger enormt mycket energi!
  • Anonym (fifi)

Gammal tråd såg jag men ändå.

Jag har inga problem med den som sambon har barn med så. Mitt problem är att jag tycker att min sambo är dålig på att säga ifrån mot henne. Saker som jag blivit arg över är att hon utan att fråga knatar in i vår lägenhet (visserligen är barnen med men ändå), hon bestämmer alltid semesterveckor och vilka veckor vi ska ha barnen och när hon ska ha barnen. En annan grej som jag har blivit tokig på är att hon hela tiden sitter och skriver på sociala medier om dom som familj så det framstår som att dom fortfarande är ett par.

Saker ovan bråkar jag och sambon väldigt mycket om. Hon är väldigt gränslös och dominant men det är min sambos konflikträdsla som stör skiten ur mig.

• Anonym (*suck*)

Här är biomamman också knepig.. Hon kan visserligen visa upp en mycket artig och trevlig fasad när man ses, men sen får man höra från barnet om allt negativt hon säger om pappan. 

Barnet är övertygad om att det är pappas fel att mamma inte har råd att köpa nya kläder till hen, eftersom "pappa inte betalar något till mamma". Vi har hur många gånger som helst påpekat att pappa visst betalar pengar (underhållsstöd) till mamman, men tydligen är det pappa som är snål.

Och när vi väl skickar med barnet nya skor (som mitt äldre barn knappt har använt och sen vuxit ur) så får barnet inte använda dem, utan går ändå i sina gamla slitna skor när vi får hen på helgumgänge?

Vi orkar inte tjafsa med mamman längre utan låter henne hållas, men försöker förklara för barnet hur verkligheten ser ut... Men det är ju svårt när hen blir hjärntvättad av mamman.

• Anonym (L)
    Anonym (*suck*) skrev 2017-05-31 20:55:43 följande:

Här är biomamman också knepig.. Hon kan visserligen visa upp en mycket artig och trevlig fasad när man ses, men sen får man höra från barnet om allt negativt hon säger om pappan. 

Barnet är övertygad om att det är pappas fel att mamma inte har råd att köpa nya kläder till hen, eftersom "pappa inte betalar något till mamma". Vi har hur många gånger som helst påpekat att pappa visst betalar pengar (underhållsstöd) till mamman, men tydligen är det pappa som är snål.

Och när vi väl skickar med barnet nya skor (som mitt äldre barn knappt har använt och sen vuxit ur) så får barnet inte använda dem, utan går ändå i sina gamla slitna skor när vi får hen på helgumgänge?

Vi orkar inte tjafsa med mamman längre utan låter henne hållas, men försöker förklara för barnet hur verkligheten ser ut... Men det är ju svårt när hen blir hjärntvättad av mamman.

Oj, det där känner jag igen. Här kommer barnet hela tiden med antydningar om att pappa måste betala det och det till mamman, att pappa aldrig köper det och det och att det bara är mamman som gör det. Till saken hör att barnet enbart är hos sin mamma några dagar i månaden och vi står för allt här hemma. Barnet kan också säga saker som att pappa alltid måste hämta för att mamma inte har någon bil, trots att hon har lika stora möjligheter att köpa bil som vi andra. Det brukar även komma kommentarer om att pappa inte sagt till mamma att xxx (skolsak, fritidssak eller annat) trots att mamman själv vet att det alltid är jul/sommaravslutningar och sånt och även själv har tillgång till samma plattform som pappan. Har mamman vid konstiga tillfällen frågat om pappan kan hämta mamman och han sagt nej, har barnet beskyllt pappan för att mamma kom sent/inte kom och så. Som att mamman inte har något eget ansvar för någonting. Detta gör mig galen då pappan till barnet verkligen står för precis allt ekonomiskt, praktiskt, logistiskt och barnet dessutom bor hos honom i princip heltid. Det är ju inte svårt att lista ut var barnet får allt ifrån..
  • sextiotalist
    Brumma skrev 2016-06-22 20:58:23 följande:

Det var en av orsakerna till att sambon inte heller fick ha barnen mer än vh. I början fungerade det inte, han bodde för litet, men när det väl hade börjat fungera rent boendemässigt, så var det blankt nej. Avståndet hade inte varit några problem eftersom flera i det området vi bodde i gick i samma skola som hans barn och de var så stora nu att de utan problem kunde ta sig själva med bussen.
  • Brumma
    sextiotalist skrev 2017-06-15 16:29:11 följande:

Det var en av orsakerna till att sambon inte heller fick ha barnen mer än vh. I början fungerade det inte, han bodde för litet, men när det väl hade börjat fungera rent boendemässigt, så var det blankt nej. Avståndet hade inte varit några problem eftersom flera i det området vi bodde i gick i samma skola som hans barn och de var så stora nu att de utan problem kunde ta sig själva med bussen.

Blir så ledsen på sånt.

Ju mer bonus har växt desto mer har det märkts att hon hade mått bra av att bo växelvis.tyvärr är det flera timmar till bygden mamman flyttat till. Arbete finns inte (förutom den lilla verksamhet mamman fick arbete på) och kommunikationerna är nästintill obefintliga.

Synd att en persons själviskhet kan förstöra för så många.
  • sextiotalist

I början var det hopplöst, denna kvinna hade (och har nog fortfarande) ett stort kontrollbehov och ville vara den som styrde allting. Hon försökte även styra mig och mina semestrar. Det var väldigt många konflikter, att de två inte kunde föra en konversation utan att bli arga på varandra gjorde inte saken bättre (jodå, båda bidrog lika mycket),
    Men ju äldre barnen blev, desto bättre blev det. När barnen gick på gymnasiet så fungerade det nästan smärtfritt (några vredesutbrott kom väl då och då). Hon curlade friskt och blev arg när sambon eller jag inte curlade dom. Tja, vill hon laga 10 matlådor och köra över till sin äldsta, då får hon gärna göra det, men det var inget som vi ville göra.

Nu, när det är något som behöver pratas om, då är det hon och jag som kör detta. Det är lugnast så
    För övrigt är det en helt OK kvinna, trevlig och så, men vissa personer ska man inte ha som ex, så är det bara.

• Påven Johanna II

Jag gillar min mans före detta hustru. Har inte haft något att anmärka på henne någon gång under alla år.

Svar på tråden Ni som har problem med biomammor!