• fae

Ångest över flickväns bal.

Ordinär Man skrev 2016-06-08 08:46:27 följande:

Låter ju inte klokt! Ska du fostra honom till en stalker?

Jag tror att det är du som inte är klok här. Förslaget att ta det lugnt och ha kul på egen hand, att INTE stå utanför lokalen med en kamera som ett psykfall, och att låta tjejen ha en kul kväll men höras av under kvällen är knappast en uppmuntran till stalking. I övrigt får jag inga direkta hederskulturvibbar av TS, snarare bilden av en osäker ung kille. Han växer väl också upp.
  • fae
    Ordinär Man skrev 2016-06-08 14:09:45 följande:

Jag avsåg förslaget att skicka en massa SMS. Nu är det i och för sig inte han som kom med ett förslaget. Med bara idén att normalisera det sånt beteende är farligt.

Vi har nog tolkat saken olika, jag ser inte hur det rimligen är stalking att messa ett par gånger i timmen, i synnerhet om han nu känner sig så orolig, men givetvis inte för att flåsa henne i nacken. Förutsätter att de brukar ha kontakt under tiden de är ifrån varandra alltså.
  • fae

Däremot tycker jag det är sjukt överdrivet att denna tråd ligger under Otrohet. Tjejen ska på skolfest, inte knullparty på Ibiza.

• fae
    Ordinär Man skrev 2016-06-08 16:11:02 följande:

Just därför undrar jag varför det är så viktigt att dejten ska behöva veta varför tjejen har pojkvän?

Kan man undra ja? Men detta är tonåringar, de tänker inte på samma sätt som vuxna.
  • fae
    Ordinär Man skrev 2016-06-08 16:44:02 följande:

TS har visat ett osunt kontrollbehov. Hur tycker du han ska reagera om hon inte svarar honom en gång i kvarten?

Jag kan inte avgöra utifrån inlägget om han har ett kontrollbehov eller är osäker och omogen. Kan du det alltså?

Ingen aning, hon har nog inte tid att svara en gång i kvarten om hon ska ha roligt och vara social samtidigt. Kräver han det menar du?
Svar på tråden Ångest över flickväns bal.