• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • milja87

Nu är jag på äl+14, bim-2

Känner mig febrig och jätte deppig idag. Har inte lust att göra nånting..... Min temp sjönk kraftigt på äl+8 och jag läste mig till på amerikanska forum att det är ett tidigt tecken på att ägget fäster ! Enligt en artikel är det bara 10 % av de som får en sån dip som inte är gravida.

MEN, jag flög till USA senare på dagen när jag fick en sån dipp så nu inbillar jag mig att det hänger ihop med det eller nått..?

Är det fler här som har upplevt en tempdipp runt de dagarna när ägget normalt fäster?

Detta var bara vårt tredje försök så jag försöker ställa in mig på att det blir ett fjärde försök också. Då har jag åtminstone semester..

• Rödflamma
    ungmamma16 skrev 2016-07-05 06:47:59 följande:

Jag är graviiiid!! Plussade på BIM -3! Var helt neg på BIM -4 :D

Grattis Glad känner du nåt?
  • Rödflamma
    Anonym (marsbebis) skrev 2016-07-05 12:02:03 följande:

Oj vad ni skriver, jag hinner inte med alls. 
    Bim -3/4 idag och börjar bli nervös. Negativt test igår men har inte testat idag. 
    I flera dagar har jag känt mig gravid men nu känner jag inget alls längre så magkänslan har ändrat sig från "jag är nog gravid" till "nej, det gick inte den här månaden heller". Men jag hade inga direkta symptom vid dom tidigare graviditerna heller men det är bara att vänta och se. 

Till er som plussat säger jag grattis och för er andra håller jag tummarna. Vi verkar vara flera som har bim närmaste dagarna. 

Så där känner jag också men lite från dag till dag. Ena dagen helt säker och nästa, eller senare samma dag, fullt inställd på att få mens till helgen. Testade i måndags ÄL+9 som var blankt, tänkte kanske testa imorgon igen. Bim-3 då.
  • DevilsDaughter

Nytagna. Vet ju att cb inte brukar va så pålitligt, men nu hade jag ett hemma... syns mer och tydligare irl än på bild.
  • DevilsDaughter

Ser typ blankt ut på bilderna :(, syns som sagt tydligt IRL även på långt håll, men så är det ju CB också :/... Nu ska jag sluta testa för idag iaf!

• corran
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 12:45:09 följande:

Nytagna. Vet ju att cb inte brukar va så pålitligt, men nu hade jag ett hemma... syns mer och tydligare irl än på bild.

Jag ser något svagt :)

Håller med om att bilderna blor sämst här inne.. syns knappt på mina bilder heller fastän det syns jötte brs irl.
  • Rödflamma
    Lägtarså skrev 2016-07-04 17:02:20 följande:

Hej.

Är på bim -5 och hoppas verkligen på ett +.

Mår Jätte illa och har halsbränna och ont i brösten.

Är det någon mer som har bim till helgen utav er? :)

Jag har bim på lördag, väntar och väntar..
  • Monsan
    corran skrev 2016-07-05 11:13:04 följande:

9e :) på lördag

Grattis igen.. då kan det bra bli starkare... :)
  • Monsan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-05 12:00:23 följande:

mamalolo: Brukar försöka ha det, men blir inte alltid så,

monsan: När du testade positivt BIM+2, testade du negativt innan då?

Blir snart knäpp av detta. RFSUtestet som jag kunde ana ngt väldigt svagt på blev blankt en stund efter att tiden gått ut.. Så nu räknar jag bort det eftersom det var så ultrasvagt, var säkert bara testremsan som lös igenom, sk spök.

Testa-tidigttestet på 10mlu som jag gjorde tidigt imorse blev mycket svagt positivt sen efter att tiden gått ut, man ser det tydligast om man håller det mot ljus, vilket jag inte tänkte på att testa tidigare imorse när testet fortfarande va giltigt, så detta ska man ju inte heller gå efter.

Öppnade även detta testet (det gjorde jag redan innan tiden gått ut imorse) och det var ett svagt streck där, men fullt synligt utan tvekan. Så synligt att om det var på ett vanligt test eller hade synts genom rutan på testet så hade jag sagt att jag är gravid. Men man ska ju inte behöver öppna testet för att se strecket. Det står dessutom på bruksanvisningen att man inte ska öppna testet .

Jag har alltså två stav-tester (testa tidigt), ett från igår och ett från idag, som jag har öppnat och i båda finns det två helt klart synliga streck. Ser inte teststrecket genom plastrutan där man ska se det förutom på det ena nu (dagens) efter att tiden gått ut och då är det vääldigt svagt. 

Har försökt hitta trådar på nätet om fler som öppnat test och om det lätt blir två streck på stickan i staven utan att det är ngt, men hittar bara de som öppnat digitaltest.

Alltså när och hur blev jag en sådan som öppnar test? Dumma stavar! Varför finns inte testa tidigt som stickor istället? Ska ha mens imorgon och jag brukar få på em/kväll oftast så är ju en bit kvar att vänta :( Så det enda jag typ kommer göra tills dess är att analysera detta. 

Jag testade negativt på bim och bim +1.. :)
  • Lägtarså
    Rödflamma skrev 2016-07-05 12:53:40 följande:

Jag har bim på lördag, väntar och väntar..

Ja jag har med bim på lördag :)

Men dessa dagarna går ju så segt. Men jag går på och jobba inatt så då jobbar jag 10 timmar på natten och åker hem och sover hela dagen fram tills på söndag :) men kommer ju säkerligen gå och tänka på de hela nätterna ändå :) håller tummarna för oss båda :D
Svar på tråden Bim Juli 2016