• Anonym (ny partner)

Lukt efter samlag?

Jag har haft ett långt förhållande och när vi haft sex utan skydd brukar jag få dålig lukt i underlivet. Hans sperma luktar starkt och fränt om han kommer utanför mig och när han kommit inuti mig börjar mitt underliv att lukta illa.
    Nu har jag en ny partner vars sperma inte luktar och när han kommer i mig luktar det ingenting alls? Det luktar mer "sex" än illa. Glad Kan det verkligen vara så stor skillnad på partners att någon sperma får underlivet att lukta som om man har en död fisk där och den andra partners sperma inte ger någon lukt alls? Vad beror det på då? Är man mer "kompatibla" med varandra eller vad är det som gör sån stor skillnad? 

• Svar på tråden Lukt efter samlag?
  • Anonym (ja)

Det är precis som du tror. Man är mer kompatibla med en dels underliv än andras.

• MightyMike
    Anonym (ja) skrev 2016-06-08 20:58:16 följande:

Det är precis som du tror. Man är mer kompatibla med en dels underliv än andras.

Tror det kan variera dock. Så upplever jag det iaf. Jag tycker oftast att det inte luktar alls, men ett fåtal gånger har det hänt att det verkligen stinker efteråt. Det har väl med ph-värdet att göra och det kan ju variera som jag har förstått det.
  • Anonym (Mimi)

Känner igen det där.Luktade illa i underlivet 2-3 dagar efter sex,fast jag duschade.Var nästan rädd att andra skulle märka lukten.

• Anonym (L)
    Anonym (ny partner) skrev 2016-06-08 20:24:32 följande:

Jag har haft ett långt förhållande och när vi haft sex utan skydd brukar jag få dålig lukt i underlivet. Hans sperma luktar starkt och fränt om han kommer utanför mig och när han kommit inuti mig börjar mitt underliv att lukta illa.

Nu har jag en ny partner vars sperma inte luktar och när han kommer i mig luktar det ingenting alls? Det luktar mer "sex" än illa.  Kan det verkligen vara så stor skillnad på partners att någon sperma får underlivet att lukta som om man har en död fisk där och den andra partners sperma inte ger någon lukt alls? Vad beror det på då? Är man mer "kompatibla" med varandra eller vad är det som gör sån stor skillnad? 

Jag tror mer det är pga att sperman luktar fränt som de börjar lukta mellan benen. Min partners sperma luktar också väldigt fränt och gör att de luktar illa mellan mina ben också. De har aldrig varit lika illa med tidigare partners men deras har inte heller luktat så fränt.
  • Anonym (ny partner)

Min förr partners sperma fick mig att klökas. Den luktade verkligen vidrigt men jag trodde det var normalt. Min nuvarande partners luktar knappt något annat än hav, kan knappt känna någon lukt alls och efteråt luktar jag ingenting heller. Mer än det vanliga "sexet" några timmar efteråt men det är inte äcklig lukt. 

• Anonym (kör hårt)

Min frus fitta luktar alltid bränt efter vi är klara, kanske beror på att vi kör på hårt och länge?

• Anonym (Rökning..)

Den första killen - rökte eller snusade han? Har märkt att det kan lukta ganska underligt om deras sperman då. Min fästman röker och därför tar jag honom inte i munnen (får kväljningar av rök-doften) och han vet varför...trist för honom men han väljer själv Skål Men det luktar inte illa om mig om han kommer i mig. Jag duchar bara bort det och lukten stannar inte kvar alls.

Har hört att man kan äta litchifrukt (vet faktiskt inte hur det stavas rätt) för att sperman ska smaka frukt. Har någon provat?

• Anonym (Samma här!)

När min Partner kommer "utanför" så luktar det inget speciellt om sperman. Jag luktar inge konstigt jag heller, men efter vi haft sex och han kommit i mig så stinker det Apa, Unket o konstigt. Det är nånting med kombinationen, vet inte varför.

• Anonym (...)

Det luktar inte luktlöst. Funderar på om det är jag som inte är helt ren?! Typ lukrar upp smuts med kåtsaft?! Jag tvättar mig såklart tills jag få bort smutslukten. Sen har jag sex. Sen kommer lukten. Usch.

• Anonym (Bakteriell vaginos!!)

Är det ingen som hört talas om bakteriell vaginos? Jag tycker det helt klart låter som det! Det brukar kunna bli värre lukt efter samlag.

Jag hade precis som du men trodde det var trodde inte det var vaginos eftersom jag inte alls tyckte det luktade "skämd fisk". Jag hade ingen konstig lukt utom just efter oskyddat samlag. Inga onormala flytningar heller. Det visade sig ändå vara det. En kur antibiotika och det var borta.

Kolla upp det! Onödigt att gå runt med en obalans och lukta illa

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Bakteriell-vaginos--illaluktande-flytning-fran-slidan/

Svar på tråden Lukt efter samlag?