• Anonym (Jag)

hjälp mig räkna ut timlön

Min månadslön är 20500 och jag jobbar 37 timmars vecka. Vad blir min timlön? :)

• Svar på tråden hjälp mig räkna ut timlön
  • Anonym (va?)

Det går inte att räkna ut eftersom månadens dagar är olika och du är ledig på röda dagar troligen (eftersom du har fast månadslön). Vid timanställning/timlön har man också inbakad semesterersättning.

• Mullan

Ca 129,7 kr räknat på 30dagars månad.. Jobbar du i vården? Man brukar ha 37-timmarsveckor när röd dag och helg räknas som arbetsdag.

• Anonym (Löneassistent)

Man räknar måndadslönen x 12 och delar sedan med 2080 (årsarbetstimmar enligt regel)
    Med 37 timmarsvecka blir det lön x12/1924 vilket ger 127,85 per timme.

• Fröken Apelsin
    Anonym (va?) skrev 2016-06-10 12:47:23 följande:

Det går inte att räkna ut eftersom månadens dagar är olika och du är ledig på röda dagar troligen (eftersom du har fast månadslön). Vid timanställning/timlön har man också inbakad semesterersättning.

Inte alltid, ungefär hälften av jobben jag har haft har jag fått semestersättningen på sidan av. Den har betalats ut en gång om året.
  • KaSaM

Enligt en relativt vanlig schablon är heltidsmått för 37 timmarsvecka 165 timmar per månad, 148 timmar per 4 veckors period. Din timlön är då ca 124kr per timme.

Svar på tråden hjälp mig räkna ut timlön