• Bestemor

Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

En stor skillnad på flashback och familjeliv är att där kan man inte bli anmäld och ens inlägg tas bort så lätt.

Moderatorern verkar inte ens läsa inlägget som anmäls. Utan det åker bort direkt.

På fladhback är tonen väldigt rå. Där finns en hel del psykfall och man kan må illa av en del trådstartare

Så ett mellanting mellan flashback och fsmiljeliv våre helt fantastiskt.

• Bestemor
    Skorpion76 skrev 2016-06-13 18:05:12 följande:

Håller faktiskt med dig där! Tonen på Flashback är alldeles för rå och vissa trådstartare får en att undra vad de håller på med. Frågorna kan ibland vara väldigt krågligt ställda. 

Är frågorna för krångligt ställda och en moderator får syn på det, så kan han ändra dem. Är frågorna väldigt vaga åker de ofta i papperskorgen.

Hemskt nog fick en fråga som ställdes av en vuxen man, som skrev han var kär i en 7-åring och hade sexförhållande med hennes 9-åriga syster. De var kompisar till hans dotter.

Jag läste hela frågeställningen, vilket jag ångrar. Han ville ha något råd om något, kommer inte ihåg. Det var så absurt.

Tänkt mycket på hur hemskt om det var sant.

Hemskt också om någon har sådana fantasier om sin dotter kompisar.

Poängen i mitt inlägg är att yttrandefriheten är väldigt viktig på flashback. Det har i mitt tycke sitt pris. Mycket skit finns där.
  • Bestemor
    Skorpion76 skrev 2016-06-14 07:11:46 följande:

Yttrandefriheten är alltid viktig! Den är en av våra grundlagar, men det gäller ändå att tänka sig för både en, två och rentav tre gånger innan man skriver någonting. Flashback har vid flera tillfällen hamnat på löpsedlarna därför att det har ställts frågor där xsom uppenbart strider mot vår svenska lag. Därför blir jag heller inte särskilt förvånad över att en vuxen man kan skriva en sådan fråga som den där mannen gjorde där och jag blir heller inte särskilt förvånad över att ingen sätter stopp för att en sådan fråga ställs just på Flashback eftersom der finns mycket skräp där. 

Jag tycker dock att namnet Flashback i sig rimmar väldigt illa med vad som egentligen skrivs där. I mitt huvud är flashback en tillbakablick på sådant som har hänt längre tillbaka och det är väl egentligrn det som ordet betyder. På Flashback kan man diskutera både droger och fildelning som faktiskt är olagligt och det är också därför som Flashback har hamnat på löpsedlarna flera gånger.  

Exwmplet du tar upp är verkligen fruktansvärt. Det är hemskt att det finns sådana män som är ute efter att ha sex med barn! Bläh, säger jag bara och jag förstår så väl att du också blev äcklad!

Sen finns det fördelar med flashback. Det är tack vare flashback polisen fick fast kattmördaren/kattplågaren som härjade i Högsbo för ett par år sedan. Polisen hänger på flashback och läser en del trådar.

Här på familjeliv anmäls småsaker. Jag har blivit anmäld bara för jag frågade en ts om hon startat en annan tråd.

Hur klarar sådana människor sig ute i verkligheten när de anmäler en sådan fråga.

Tydligen är det helt förbjudet att ställa en sådan fråga. Förändring skulle behövas, det är för fåniga regler för vuxna människor.
Svar på tråden Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!