• Anonym (TS)

Hon kommer inte om jag ska komma

Hej. Ett "I-landsproblem" men dock ett problem...

Min kille har två döttrar med sitt ex. De separerade för många år sedan och exet har gått vidare med nytt barn och man.
    Jag och min kille bor inte ihop, men har träffats i 1 år. Allt funkar bra med barnen och så. Har träffat hans ex flyktigt 1 gång. Sagt hej. Hon var jättetrevlig.

Nu till mitt problem. Hans äldsta dotter har dansuppvisning idag. Sist hon hade dansuppvisning kunde jag inte komma, men då fick jag veta att hennes mamma bara tänkte komma om jag inte kom...
    Idag vill jag inte gå p.g.a det.. Känns jättemärkligt att hon känner så.
    Min kille säger att jag borde följa med, att hon inte ska få "vinna", men jag tävlar ju inte ens. Vill inte sitta där som en drottning om hon tycker det är obekvämt. Det är ju hennes barn!  Vill att det ska funka inför framtiden mellan oss och vill inte provocera. Har vägt för och nackdelar och nackdelarna väger över stort. Samtidigt som jag inte kan låta bli att känna mig som en martyr. Varför vet jag inte..
    Nu är min kille sur på mig för att jag tänker såhär..
    Hur hanterar jag en sån här situation? Gör jag rätt?

• Svar på tråden Hon kommer inte om jag ska komma
  • Anonym (1)

har hon sagt rakt ut att det är så?
    Hur ofta är det uppvisningar, hur länge sen var förra? Hon kanske inte bryr sig denna gång? 

• Anonym (TS)

Sist var 3 veckor sedan ungefär. Då skickade dottern sms till killen och frågade om jag skulle komma. Han svarade att jag inte kunde, och då svarade hon " ok då kan jag säga till mamma att hon kan komma".

• Anonym (H)

Jag tycker att det är fint av dig att du är så mån om att undvika konflikter. Men det måste ju ligga i barnets intresse att hens vuxna kan samexistera. Jag tycker du ska höra av dig till mamman och säga det du sagt här. Var tydlig med att du inte vill förstöra mellan henne och barnet, att du hört om att hon inte vill träffa dig och hör efter hur hon skulle vilja ha det.

• MissNastrax

Fint av dig att både vilja komma och se mammans behov före dina egna men det där får ju din pojkvän ta och reda ut, ska ni fortsätta med varandra och i framtiden bli en familj så måste ni ju kunna vara där för barnen tillsammans.

Var lite samma med mig och mitt ex föredetta (barnens mamma) det släppte inte förens hon själv bjöd in mig till fika så tyvärr inte bättre råd än att din särbo får fråga henne ordentligt.

• BioBonus

Skulle barnet bli glad om ni alla inklusive dig var där, så gå. Det är inte alltid så kul att få påminnelse om att en annan kvinna delar ens barns liv, men det måste man sätta sig över. Det här är ett problem mamman får lösa. Det kommer komma många gånger under barnens uppväxt som man måste "stå ut" så det är bara att vänja sig.

Vill du och vill barnet - gå. Och låt mamman hantera sina egna problem.

• Anonym (TS)
    Anonym (H) skrev 2016-06-11 17:23:38 följande:

Jag tycker att det är fint av dig att du är så mån om att undvika konflikter. Men det måste ju ligga i barnets intresse att hens vuxna kan samexistera. Jag tycker du ska höra av dig till mamman och säga det du sagt här. Var tydlig med att du inte vill förstöra mellan henne och barnet, att du hört om att hon inte vill träffa dig och hör efter hur hon skulle vilja ha det.

Jag vågar nog inte höra av mig till henne ens. Vill inte ha problem. Känner inte henne alls, och min kille och hon har ingen kontakt alls längre för att hon är så "dum i huvudet och kan inte ens stava till respekt" Jag lyssnar givetvis inte på det. Alla har ju sina sidor. De var ändå ihop i 10 år så hon kan inte vara så psyco.
    MissNastrax skrev 2016-06-11 17:24:23 följande:

Fint av dig att både vilja komma och se mammans behov före dina egna men det där får ju din pojkvän ta och reda ut, ska ni fortsätta med varandra och i framtiden bli en familj så måste ni ju kunna vara där för barnen tillsammans.

Var lite samma med mig och mitt ex föredetta (barnens mamma) det släppte inte förens hon själv bjöd in mig till fika så tyvärr inte bättre råd än att din särbo får fråga henne ordentligt.

De pratar inte alls, min kille och hon. De hade bra kontakt det första halvåret när vi blev ett par, men sedan blev det infekterat. Bråk om pengar. Min kille har tjejerna varannan vecka, men betalar ändå fullt underhåll, och hon vill ha mer pengar.. Tror inte han "orkar" ta någonting med henne.

Men skönt att få stod i att jag tar rätt beslut iaf. Vill inte sitta som en "martyr"
    Klart jag vill gå! Men inte om det skapar problem.

• Anonym (TS)
    BioBonus skrev 2016-06-11 17:28:59 följande:

Skulle barnet bli glad om ni alla inklusive dig var där, så gå. Det är inte alltid så kul att få påminnelse om att en annan kvinna delar ens barns liv, men det måste man sätta sig över. Det här är ett problem mamman får lösa. Det kommer komma många gånger under barnens uppväxt som man måste "stå ut" så det är bara att vänja sig.

Vill du och vill barnet - gå. Och låt mamman hantera sina egna problem.

Men jag tänker att ett barn vill väl helst ha sina föräldrar där? Tänker att hon ska ogilla mig om jag klampar på, på bekostnad av hennes mammas närvaro...
  • Anonym (1)

så det kom från barnet, inte direkt från mamman?
    Det här borde väl pappan enkelt kunna fråga henne om, utan att göra en stor sak av det?

• Anonym (TS)
    Anonym (1) skrev 2016-06-11 17:38:36 följande:

så det kom från barnet, inte direkt från mamman?
    Det här borde väl pappan enkelt kunna fråga henne om, utan att göra en stor sak av det?

Föräldrarna har ingen kontakt, så allt går genom barnen. Tror inte pappan orkar bråka med henne mer.
  • Anonym (1)

har någon av er frågat barnet? om det bästa vore om alla kom så kanske ni kan gå med på det. Om hon säger det inte spelar någon roll behöver ju du inte känna det så allvarligt om du avstår.

• ventilera mera

Ingen har alltså sagt rakt ut till dig att du inte är önskvärd, utan ni har bara tolkat det så av vad dottern sa?

Åk dit. Gör ingen grej av det. Sitt ner, titta på uppvisningen och håll en hyfsat låg profil.

Och ursäkta för OT, men varför i hela friden betalar han underhåll?

• Anonym (TS)
    ventilera mera skrev 2016-06-11 17:54:17 följande:

Ingen har alltså sagt rakt ut till dig att du inte är önskvärd, utan ni har bara tolkat det så av vad dottern sa?

Åk dit. Gör ingen grej av det. Sitt ner, titta på uppvisningen och håll en hyfsat låg profil.

Och ursäkta för OT, men varför i hela friden betalar han underhåll?

Det är försent nu, uppvisningen har börjat och jag sitter hemma. Depp lördag. Öppnade en flaska vin och sitter nu här och ugglar.

Hon har nog bråkat om pengar i så många år att han inte orkar tjafsa mer. Hon är rätt duktig på att få som hon vill verkar det som, duktig på att prata. HAn har inte sagt att han betalar underhåll. Jag såg ett brev om det.. Vi bor inte ihop så hans ekonomi är inte mina bekymmer. 
Svar på tråden Hon kommer inte om jag ska komma