• Syster86

Första (V)UL idag, nervös

Idag ska vi göra första ultraljudet, eller vul som det blir. Tror att jag är i typ v6+4 men vet inte, viöket är anledningen till VULet. Är så nervös och förväntansfull på samma gång!

Mitt enda graviditetstecken är magsmärtor som hållt på i en månad. Som mensvärk fast värre och mycket oftare. Nästan lite besviken på bristen av tecken haha. Oh well, idag får vi kanske se nåt litet på skärmen. Hoppas verkligen det, vi har försökt i 2 år så det var lite dags.

Vet eg inte varför jag skriver här. Skönt att dela med andra som känner till situationen kanske :)

• Svar på tråden Första (V)UL idag, nervös
  • jennyz

Lycka till idag, hoppas ni får se ett fint hjärta slå, har varit i din situation 2 ggr, vi gjorde IVF så jag visste exakt var jag var i graviditeten, men ruskigt nervös var jag att inget skulle finnas där...
    Om du inte är så långt gången som du tror kan det finnas risk att man inte kan se hjärtat slå, men att det inte är kört ändå, bara så ni vet, i så fall bör ni få en ny tid efter 1-2 veckor, så ge inte upp om det är så, det kan vara för tidigt att se bara. Men hoppas för er skull att det blir lika underbart som för oss, kämpade många år för att se hjärtat slå, de dagarna kommer att för evigt finnas i mitt minne som fantastiska dagar!!!

• Syster86
    jennyz skrev 2016-06-12 07:44:55 följande:

Lycka till idag, hoppas ni får se ett fint hjärta slå, har varit i din situation 2 ggr, vi gjorde IVF så jag visste exakt var jag var i graviditeten, men ruskigt nervös var jag att inget skulle finnas där...

Om du inte är så långt gången som du tror kan det finnas risk att man inte kan se hjärtat slå, men att det inte är kört ändå, bara så ni vet, i så fall bör ni få en ny tid efter 1-2 veckor, så ge inte upp om det är så, det kan vara för tidigt att se bara. Men hoppas för er skull att det blir lika underbart som för oss, kämpade många år för att se hjärtat slå, de dagarna kommer att för evigt finnas i mitt minne som fantastiska dagar!!!

Jag vill mest se att det finns nåt ALLS därinne :) Klart det vore fantastiskt att få höra hjärtslag men det är ju som du säger kanske lite tidigt.

Hoppas det gick bra för er till slut? ?
  • Lorelai

Vi gjorde IVF, var på vul i 7+6. Det vi såg var en suddig blobb på 16 mm med ett flimmer i. Flimret var hjärtat. Det var alldeles för litet för att höra några hjärtslag men man kunde som sagt se det som ett flimmer.

I föra veckan var vi på rul och såg en vild bebis. Lycka till idag!

• Syster86

Blev daterad några dagar kortare än vi trott, 5+6 men allt såg ut som det skulle. Inga hjärtslag, vilket vi inte heller väntade oss, men däremot ett litet flimrande som hon förklarade blir hjärtat snart.

Så nu är vi glada och lättade. Både jag och sambon satt och mådde lite illa i väntrummet haha.

• jennyz

Härligt för er, stort grattis till miraklet som växer för fullt!! :)

Svar på tråden Första (V)UL idag, nervös