• sophieee

min näsa är skitstor

Hej!

Jag har länge mått väldigt dåligt över min näsa, den är gigantisk och när jag skrattar utvidgar sig mina stora feta näsborrar och den blir ännu större, vilket har lett till att jag helst inte skrattar och om jag gör det så försöker jag att tänka på att "hålla ihop näsan " medan jag gör det, med andra ord, jag mår väldigt psykiskt dåligt av den. Har alltid hatat att vara med på bild, hatar att sitta och köra bil med ngn bredvid mig som tittar på mig i profil.

Jag vill verkligen genomföra en näsplastik, men med tanke på hur stor min näsa är så antar jag att de kommer kosta Väldigt mycket att fixa den. Jag har som låginkomsttagare inte dom pengarna, och är dessutom redan belånad och känner att jag inte kan vara så ansvarslös att ta ytterligare lån för att genomföra operationen.

Alla googlingar verkar tyda på samma sak, att psykiskt lidandet inte faller in under stödet för en näsplastik utan endast om man har fysiska problem pga det. Någon som vet om det ens är möjligt att få hjälp?

Tacksam för svar

• Svar på tråden min näsa är skitstor
  • sophieee

Det är ju lite svårt att förklara och jag vill helst inte ens lägga upp bild på skiten för jag skäms över hur förjävlig jag ser ut . Men den täcker och uppgfångar hela mitt ansikte typ känns de som :/ lägger jag pekfingret mot huden och möter näsan så är den lika lång som halva mitt pekfinger om de nu kan säga nånting om hyr grotesk den är

• Meriall

Vänta var börjar du mäta då? Menar du att den står ut så mycket från ansiktet? Det gör min också (halva pekfingret) och jag har en högst ordinär näsa. Iofs kanske ditt ansikte är mindre så den ser större ut i jämförelse? Vill du bara minska utståendeheten eller vill du ha den smalare också?

• Voluptuous Shalimar

Jag har opererat näsan. Kostade ca 40 000 tror jag. Hade gärna velat ha den ännu mindre men jag flyttade från Sverige innan återbesöket så det får bli såhär. Jag ser ju inte svensk ut så det vore kanske konstigt med en smal, skandinavisk näsa mitt i min balkanfejja. Nu är den faktiskt väldigt standardsnygg. 

Spara pengar och operera dig är mitt råd.

• sophieee

Ok då vet jag :) Det går iaf inte få nån hjälp så då blir de spara helt enkelt :/ träliga är ju liksom att man vill göra de nu nu nu!!

Men hur ont hade du efteråt? Är det outhärdligt? Finns det nån risk att andningen genom näsan blir sämre efteråt?

• Voluptuous Shalimar

Nä. Det gjorde inte ont alls. Obehagligt med tamponerade näsborrar något dygn, men det var ju ett litet lidande i jämförelse. Hur skulle andningen bli sämre menar du? Tror du att du andas bättre för att näsan ser stor ut?

sophieee skrev 2016-06-13 22:35:51 följande:

Ok då vet jag :) Det går iaf inte få nån hjälp så då blir de spara helt enkelt :/ träliga är ju liksom att man vill göra de nu nu nu!!

Men hur ont hade du efteråt? Är det outhärdligt? Finns det nån risk att andningen genom näsan blir sämre efteråt?

Svar på tråden min näsa är skitstor