Inlägg från: Zombie von Rymmen |Visa alla inlägg
  • Zombie von Rymmen

Dags för E3 2016

E3... finns det nåt intressant över huvud taget längre? Och då menar jag originellt och/eller storslaget i någon mening, inte rehash 12 i en uttjatad serie.

Fe såg ju ut att kunna vara något, men det tilltalade inte riktigt mig, väldigt oklart vad det hela egentligen rörde sig om, och så känns det som jag har sett det förr (främst Journey och Tearaway).

Känns som det mesta intressanta är ny hårdvara, men ingen tänker visa upp något nu. Nintendo verkar spara allt till ett eget event på hösten då de förmodligen presenterar NX. Då kommer nya PS4 Neo och Xbone Smith.

Det kommer visst vara en www.pcgamingshow.com/ Oklart om det är en del av E3, men det känns som det mest intressanta som händer. Bohemia och Paradox är med på tåget. AMD kanske presenterar ett till nytt grafikkort. AMD är det mest intressanta i spelbranchen just nu.

Och Bethesta... var faen har de fått luft från? Vad är det? Varför är de stora? Känner bara till dem som en b-utgivare.

Aniiee skrev 2016-06-13 04:19:43 följande:

Quake! 

Holy shit! Jaeflar!!!!!111! Det där är min barndom. Håller faktiskt på att plöja igenom alla spel på nightmare.

Men om jag daskar till mig själv i ansiktet och tänker nyktert så är det inte speciellt intressant egentligen. id är bara ett rättighetsskal, finns ingen tradition, anda eller något särskilt som kopplar dem till det id gjorde på 90-talet.
  • Zombie von Rymmen
    Aniiee skrev 2016-06-13 16:33:53 följande:
    AMD försöker ju bara lika catch-up till NVIDIA, så jag skulle knappast kalla de för "det mest intressanta just nu". Men det är ju jag.
    Det håller jag inte med om ;) AMD äger hela konsolmarknaden och är den de facto enda möjliga leverantören för processorer till konsoler både nu och i framtiden. De har just presenterat nya grafikkort som passar utmärkt för budget och riktigt strömsnåla sammanhang, dvs en riktig ersättare för den väldigt populära GTX 750 Ti, samt laptops, något Nvidia inte kommer komma med förrän nästa år.

www.3dcenter.org/news/amd-zieht-den-vega-launch-angeblich-auf-oktober-2016-vor

På CPU-sidan kommer i slutet av året äntligen en ny arkitektur, där siktet i första hand är inställt på server, HPC och entusiaster och power users, och kommer fylla typ den enda luckan som finns i Intels portfölj (för att Intel vill du ska betala mer förstås). Den är dock väldigt skalbar och kommer högst troligt hitta in i nya konsoler.

Hörde att en ny Xbone presenterades. Blev inte helt klok på hur ny den skulle vara, men med tanke på släpp slutet av 2017 och "6 TFLOPS" så känns det som ett generationskliv av något slag.
  • Zombie von Rymmen

De skulle kallat nya Xbone för Smith ;)

Aniiee skrev 2016-06-14 03:22:23 följande:

The Last Guardian. Vill ha. Nu.

Å shit, visade de det nu? Det är det enda spelet jag ser fram emot. Ico var otroligt vackert, och Shadow of the colossus oerhört storslaget.

Aniiee skrev 2016-06-14 03:39:58 följande:

Resident Evil!

Jag var ett stort fan av serien förut, men femman var en stor besvikelse, och sexan spiken i kistan. Hört att sexan egentligen är ganska bra, men kunde hetat något annat. Jag har hur som helst tappat intresset totalt.
Svar på tråden Dags för E3 2016