Antiskallhalsband hjälp!
Någon som fått sin hund sluta skälla med antiskallhalsband?
Någon som fått sin hund sluta skälla med antiskallhalsband?
Hahaha förlåt.
Men så fort jag läste rubrik så mindes jag vår kamp med våra tikar.
Chihuahua/papillion blandade.
Vi provade faktiskt ett sånt på vår äldsta till då hon skäller på alla som går i trappen
Den vi köpte gjorde ett litet pip varje gång hon skällde men hon brydde sig inte. Vi tränade länge och nu skäller hon bara inland.
Vår andra tik är väldigt osäker och rädd och skäller på ALLA hon ser ute. Tom om vinden susar förbi.
Tyvärr har träning med hundtrönare, själva med oss, hundpsykolog, den har inte gett något resultat.
Den som hjälpte oss mest var en man som tidigare tränat polishundar men nu var pensionerad.
Hans sätt att se på vår ängsliga tik var otroligt bra. Han tig sig tid och vi hittade olika sätt att aktivera henne men han trodde att i hennes fall var det medfött.
Men! Mitt bästa tips till dig är att träna din hund. Ta reda på varför hon/han skäller och korrigera direkt. Du kan få jobba hårt eller så går det snabbt.
Strunt i halsbanden. Tror inte att det är lösningen.
När skäller din hund?
Tas?
Ålder?
Jag är totalt emot antiskallhalsband. Vill man att hunden ska hålla mun så gör man saker som stärker och tröttar ut hunden, man straffar den inte.
Träna skvallerträning. Skippa halsbanden.
Antiskällhalsband straff? Dom flesta ger sej ifrån ett litet pip som ska avbryta skällandet, ungefär samma funktion som en klicker som används flitigt bland många. Fast det kanske oxå är ett straff^.
Dock är dom värdelösa, om hunden ruskar på sej eller liknande piper dom likaså så skulle inte rekommendera nått halsband.
Walki talkie eller Skype till telefonen har funkat väldigt bra.
Folk som får det att låta enkelt och som att man är totalt kass om man inte får hunden att sluta skälla är välkommen hit och försöka. Min hund är 4 år och skäller när folk går i trappuppgången, gör utfall och skäller på bilar och mötande människor och hundar. Framför allt barn eftersom han inte tycker om dem då han haft otrevliga upplevelser som liten.
Jag har prövat allt. Skvallerträning är så gott som omöjligt eftersom jag inte hör eller lägger märke till saker före honom, dessutom skiter han i godis osv när han skäller. Jag har tagit i försiktigt, lite hårdare, lagt ner honom, hyschat, sprutat vatten och såååå vidare i oändlighet.
Till saken hör att han i övrigt är jätteduktig. Kan ha honom lös så länge det inte kommer folk, håller sig alltid nära och kommer när jag ropar. Väntar alltid på varsågod när han får mat/godis. Morrar aldrig för att skydda mat eller nått. Går ner från möbler när jag säger det, går och lägger sig på kommando.
Han är helt enkelt en vakthund. Om jag sitter med vattenflaskan riktad mot honom eller håller nere honom lugnt och stilla tex ser han ut att hålla på att explodera, för han försöker hålla tyst men skallen slinker ut ändå.
Om han fått mycket hjärngympa/motion gör ingen skillnad. Han har ett sjukligt kontrollbehov helt enkelt.
Antiskällhalsband straff? Dom flesta ger sej ifrån ett litet pip som ska avbryta skällandet, ungefär samma funktion som en klicker som används flitigt bland många. Fast det kanske oxå är ett straff^.
Dock är dom värdelösa, om hunden ruskar på sej eller liknande piper dom likaså så skulle inte rekommendera nått halsband.
Walki talkie eller Skype till telefonen har funkat väldigt bra.
Snälla söta rara människor.. Jag har redan försökt allt! Han är 9 år gammal.. Allt! Tro mig!
Snälla söta rara människor.. Jag har redan försökt allt! Han är 9 år gammal.. Allt! Tro mig!