Inlägg från: Duckan |Visa alla inlägg
  • Duckan

Hjälp! Bröllop

Ramborgs beskrivning är den sortens bröllop vi hade själva samt har varit bjudna på.
    Det betyder inte att ni måste köra det upplägget såklart.

Kanske inte helt lämpligt att ha några dagar mellan tillställningarna om många har långt att åka. Att bo på hotell kan kännas kostsamt för gästerna då de löser resa och boende själva.

Lekar är inte lika vanligt numer är min erfarenhet. Tal brukar ingå samt musik och dansgolv.

• Duckan

Jag förstår dilemmat ts. Ni vet ju bäst hur era familjer resonerar och om de är villiga att betala för resa och hotell i några dag

Hur länge mäktar du med under en dag ts?
    Tänker om ni komprimerar det hela lite?
    Lägg vigseln sent på dagen. Ha inte en trerätters sittande middag utan kanske lite plock och mingel, sen sitta ner och äta varmrätt, gå direkt till kaffe och tårta för att sen öppna dansgolvet. Undanbe er många och långa tal som drar ut på tiden. Då får ni allt men inte utdraget på lika många timmar.
    Alt ha vigseln väldigt tidigt och sen en paus för vila för dig och senare middag.

• Duckan

Lowika, precis det spåret jag är inne på. Att dra ner på sådant som är påfrestande för ts. En vigsel i det fria på den plats ni har middagen på är en ypperlig idé och inte alls ovanligt heller.

• Duckan

Kyrkliga vigslar tar längre tid än de borgerliga, svar ja.
    Däremot kan säkert prästen få ner antal minuter om ni önskar det av särskilda skäl. Alla de sk kristliga momenten måste vara med, men ni kan nöja er med en psalm och prästen kan hålla sin del kortast möjlig torde nu kunna få ner det till ca 25 min gissar jag.

• Duckan

Det kanske passar er bäst. Många borgerliga vigselförrättare gör ett fantastiskt jobb. Kan tipsa om en kvinna som vigde vänner till oss, Susiette Demant.

• Duckan

Oscarskyrkan är poppis och ganska bokad så det läg du kolla rätt snart. Oktober är säkert lättare än september.

• Duckan

Oj, haha då är ni ute i verkligt god tid ts!
    Vi drog ihop vårt bröllop på 3 mån typ

Svar på tråden Hjälp! Bröllop