• Anonym (myran)

billiga bra frukostar?

Tips på bra billiga frukostar?

Inte havregrynsgröt min mage sväller och blir dålig av det.

• Svar på tråden billiga bra frukostar?
  • Anonym (Nyttigt)

Hur billigt? Ägg går att hitta för en krona styck. Ett par kokta ägg är en bra frukost. Bär finns snart gratis i skogen och funkar bra med yoghurt. Annars är ett par husmans med ost och grönsaker rukrigt bra.

• Anonym (myran)

Jo ägg var ju en bra tips.

skogen bor jag förlängt från.

För ca 10 kr om dagen.

Har ont pengar nu.

• Anonym (myran)

Bröd kan jag inte i mängder min mage sväller så av det. Svår smällt.

• lillekatt

Omelett med ost eller grönsaker i? Stekta ägg med färska tomater och en avokado till kanske? 

• Anonym (myran)

Jo finns det något recept? På omellet?

• Carambolan

10 kr per dag är inte så lite.

Ett paket fet yoghurt samt ett paket müsli eller nötmix kostar typ 40 kr sammanlagt och räcker i mer än 4 dagar så du har råd med te eller en frukt till också.

• Anonym (myran)

ok ska kolla när jag går och handlar idag!

• Anonym (Nyttigt)
    Anonym (myran) skrev 2016-06-13 06:29:02 följande:

Jo finns det något recept? På omellet?

Omelett gör du med vatten och kryddor. Fyll den med sånt du har hemma som tex paprika, tomat, lök, ost, makrill i tomatsås osv så står du dig länge på frukosten. Sen kan du göra äggröra och lyxa till med bacon någon gång.
  • Anonym (myran)

Tack för tips!

• Fjäril kär

Det finns andra sorters gröt också.

Mannagrynsgröt, polentagröt, risgrynsgröt, rågmjölsgröt, grahamsgröt, flerkornsgröt osv

Ett paket oavsett sort kostar en tia och räcker till säkert minst 15 portioner.

Kollar du hyllan med grötpaket hittar du även andra sorter jag inte räknat upp. Många olika varianter av nyttig gröt .

• evaeva18

Jag kommer också ha ont om pengar i sommar.

Men som överviktig som jag är är ägg bra att att äta till frukost?

Någora tips på smala frukostar och inte för fyra?

• evaeva18

Förlåt myran jag lånar din tråd lite?

• Anonym (gladan)

Jag måste ner i vikt och äter två stekta ägg på en skiva rågbröd från Ica varje morgon. Jag köper bara kravägg så en portion kostar nog runt 10 kronor och innehåller knappt 300 kalorier. Jag tycker att det är bra med protein på morgonen, det håller mig mätt länge.

Ibland gör jag omelett istället.

Även bananplättar, proteinplättar eller liknande är billiga och nyttiga frukostar. Ta färsk frukt och bär eller frysta bär till.

• Anonym (gladan)

Även engelsk frukost är väl förhållandevis billig.

Mina favoriter:

En skiva rostat bröd, äggröra, en halv burk vita bönor.

Hash browns, ett stekt ägg, ett par skivor bacon, en halv grillad tomat.

• Anonym (gladan)

Äggmuffins går att göra i olika varianter, med olika fyllningar.
    www.tasteline.com/recept/aggmuffins-med-vasterbottensost/

Även baked eggs där du lägger tex en skiva rökt skinka eller en skiva bacon i en muffinsform, knäcker ett helt ägg ovanpå och bakar i ugn. Du kan även vispa ägget och ha i ost eller paprika eller vad du nu gillar.

• Fröken Apelsin

Köp inte ägg för en krona styck, det är oftast burhönsägg som har levt ett fruktansvärt liv.

Det billigaste är att äta av vad naturen har att erbjuda, snart går det att plocka äpplen, lingon och blåbär, det kan man göra kräm på. Redan nu finns det hallon och rabarber. Nässlorna är lite stora nu, men de går fortfarande att koka soppa på. Du behöver inte åka till skogen, det kan finnas bär i en träddunge.

Knäckebröd är billigt och nyttigt, sill också så du kan göra sillmacka.

Svar på tråden billiga bra frukostar?