drömkvinna - hur tänker ni män?
Vill gärna höra männens tankar kring detta, tack!
Jag och en kollega blev väldigt kära i varandra, vi inledde en relation fast vi båda två är "fast" i andra relationer. Jag är gift sedan 20 år tillbaka med tre barn, har ett stabilt och lyckligt äktenskap och ett underbart familjeliv. Mannen jag blev kär i är ett särboförhållande sedan några år tillbaka, är skild sen innan med två stora barn.
Under lite mer än ett år så kom vi väldigt nära varandra, vi flörtade, hånglade på de mest konstiga ställena, fantiserade om ett liv tillsammans men samtidigt med mkt ångest över att det vi gjorde var fel , förbjudet och orättvist mot våra respektive, och att detta måste sluta innan det blir för sent. Vi kom aldrig så långt till att ha sex med varandra, även om attraktionen och passionen är sjukt starka, ngt jag aldrig tidigare upplevt i mitt liv.....men där gick vår gräns.
Vi avbröt vår relation (det blev helt enkelt för intensivt, för underbart och för farligt), jag slutade på jobbet och har inte träffat honom på 6 månader. Han drog sig tillbaka, säger att han inte vill förstöra en familj, att jag inte kan lämna min man för honom, att oavsett hur mkt han vill ha mig (på alla sätt) så måste vi tänka på dem som vi har i vårt liv, och inte såra dem.
Jag kan inte sluta tänka på honom och tror tyvärr att jag är lite mer än bara kär i honom, det känns som att jag helt enkelt inte kan andas utan honom. Verkligen jättejobbigt och jag mår fruktansvärt, går i terapi, har tappat livsglädjen, kan ej fokusera på jobbet...
Nu till frågan - när vi pratade sist så sa han, med extremt mkt kärlek i ögonen och i rösten, att jag är en drömkvinna. Jag. "men inte din drömkvinna". Han: "Inte här och nu".
Menar han att jag är någon annans kvinna nu, eller att han inte kan se oss tillsammans här och nu?
Vem kallar ni (män) för "drömkvinna" ? Jag kan inte riktigt förstå hur starka är hans känslor för mig...känns hopplöst.....