• Asterix366

drömkvinna - hur tänker ni män?

Vill gärna höra männens tankar kring detta, tack!

Jag och en kollega blev väldigt kära i varandra, vi inledde en relation fast vi båda två är "fast" i andra relationer. Jag är gift sedan 20 år tillbaka med tre barn, har ett stabilt och lyckligt äktenskap och ett underbart familjeliv. Mannen jag blev kär i är ett särboförhållande sedan några år tillbaka, är skild sen innan med två stora barn.

Under lite mer än ett år så kom vi väldigt nära varandra, vi flörtade, hånglade på de mest konstiga ställena, fantiserade om ett liv tillsammans men samtidigt med mkt ångest över att det vi gjorde var fel , förbjudet och orättvist mot våra respektive, och att detta måste sluta innan det blir för sent. Vi kom aldrig så långt till att ha sex med varandra, även om attraktionen och passionen är sjukt starka, ngt jag aldrig tidigare upplevt i mitt liv.....men där gick vår gräns.

Vi avbröt vår relation (det blev helt enkelt för intensivt, för underbart och för farligt), jag slutade på jobbet och har inte träffat honom på 6 månader. Han drog sig tillbaka, säger att han inte vill förstöra en familj, att jag inte kan lämna min man för honom, att oavsett hur mkt han vill ha mig (på alla sätt) så måste vi tänka på dem som vi har i vårt liv, och inte såra dem. 

Jag kan inte sluta tänka på honom och tror tyvärr att jag är lite mer än bara kär i honom, det känns som att jag helt enkelt inte kan andas utan honom. Verkligen jättejobbigt och jag mår fruktansvärt, går i terapi, har tappat livsglädjen, kan ej fokusera på jobbet...

Nu till frågan - när vi pratade sist så sa han, med extremt mkt kärlek i ögonen och i rösten,  att jag är en drömkvinna. Jag. "men inte din drömkvinna". Han: "Inte här och nu". 

Menar han att jag är någon annans kvinna nu, eller att han inte kan se oss tillsammans här och nu?

Vem kallar ni (män) för "drömkvinna" ? Jag kan inte riktigt förstå hur starka är hans känslor för mig...känns hopplöst.....

• Svar på tråden drömkvinna - hur tänker ni män?
  • Fjäril kär

Ännu en tråd?

Drömkvinna kan helt enkelt vara en ouppnåelig kvinna. Någon man aldrig kommer få och därmed förblir i drömmar och fantasin.

• EnAnonumius
    Asterix366 skrev 2016-06-13 09:05:29 följande:

Vem kallar ni (män) för "drömkvinna" ? Jag kan inte riktigt förstå hur starka är hans känslor för mig...känns hopplöst.....
    Varför fråga andra män detta?
    Drömkvinnan för männen är som drömmannen är för oss kvinnor; helt individuellt.

Sedan så kan man ju fråga sig varför du har behovet av att ge en så lång målande minutiös detaljerad beskrivning av vad du och den manliga kollegan pysslade med. Vad är vitsen med att dra upp om att ni hånglade på olika ställen, flörtade och "pratade om framtiden" och den "förbjudna kärleken" etc.. Sysslade med något som är otrohet (ja ni hade inte sex, men det kan klassas som otrohet ändå), då du går bakom ryggen på din man och har åtrå och attraktion till en annan man bakom din mans rygg.

I grunden helt irrelevant för frågeställningen i sig som du avslutar med. För otrohet måste inte ingå i konceptet "drömkvinna" respektive "drömman", för någon individ (oavsett sexuell läggning), ändå var det tydligt viktigt för dig att ge en målande minutiös detaljerad beskrivning av vad du har gjort mot din man.

Så min adekvata fråga till dig är.

Vad är det du egentligen vill diskutera? Med tanke på den målade minutiös detaljerade  beskrivningen av din otrohet du sysslade med.

Män kommer ju knappast att ge respons på vad deras "drömkvinna" är baserat på ditt inlägg. De flesta män (lägger en _kvalificerad gissning_ här), kommer att anse att du är knappast en drömkvinna. Men men den individuella mannen du hånglade runt med och var kåt i (JA jag har läst att ni inte knullade ihop), kanske ansåg att drömkvinnan är en otrogen kvinna.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius

Då jag är bi (jag har varit kär i kvinnor också)  så skulle ju jag aldrig kunna klassa TS som "drömkvinna", snarare en "mardrömskvinna".  Demon

• EnAnonumius
    Anonym (Pohlman) skrev 2016-06-13 10:14:37 följande:
    Dög inte svaren i andra tråden?

www.familjeliv.se/forum/thread/76684245-varst...
    Nej du förstår i den andra tråden ville ju hon ha "råd" om hur hon skulle göra.

Nu har hon tydligen behovet av att fläka runt med detaljer igen om sitt (s.k) "kärleksförhållande" och försöka diskutera "drömkvinna" i stället.  Drömmer

• Anonym (Pohlman)

Vad som är drömkvinna/man är högst inviduellt.

Jag själv ser det på två sätt.

Drömkvinnan är den kvinna som är så vacker att det gör ont, som gillar mina galna infall, som motsvarar mina tankar om utseende kroppsligen och som hånglar bra och matchar sexuellt. Som är livsfarlig och lockande. Men jag vill inte gifta mig med henne..

Min drömpartner är den som matchar min vardag, som är drftig och duktig, intelligent, kvicktänkt och rolig och som jag längtar efter att få åka och handla med och laga mat ihop med och som passar som mamma till mina barn. Som jag inte har något emot att lära upp sexuellt. Som gör mig attraherad och intresserad och som är min bästa vän och som vet allt om mig och delar mina framtidsplaner. Henne vill jag gifta mig med.

• Asterix366

Åhh vad ni är jobbiga. Ni som svarar i alla tråden(för ni är på FL jämt, har inget eget liv)  och som säkert har egna erfarenheter av otrohet, och skall spela smarta här. Ni spökar alla trådar och gör ingen nytta. bleahhhh

• Fjäril kär
    Asterix366 skrev 2016-06-13 10:36:03 följande:

Åhh vad ni är jobbiga. Ni som svarar i alla tråden(för ni är på FL jämt, har inget eget liv)  och som säkert har egna erfarenheter av otrohet, och skall spela smarta här. Ni spökar alla trådar och gör ingen nytta. bleahhhh

Du hade fått mer objektiva svar om du bara ställt frågan utan hela historien.

"vad innebär det att vara någons drömkvinna?" Typ så hade varit bättre formulering.

Nu får du svar utifrån att du varit otrogen.
  • Tecum
    Äsch ta det lugnt! Du vet ju att otrohet triggar och jag tror att du skrämmer många, "tänk om min partner blir så blixtkär i någon annan". Du ska inte vänta dig ovationer här.

Jag tror att din flirt menar att du inte är drömkvinnan just för att du är i en relation, du är inte ledig. Jag förstår hur han tänker där, kunde sagt samma sak i hans situation. Men ni har ett dilemma där, han respekterar dig för att du väljer familjen fast du längtar efter honom. Om du lämnar får han kanske dig men då är du också en svikare, en som överger familjen. Inte lika mycket drömkvinna kanske...
    Svårt läge...
  • Anonym (Pohlman)

Fast vad vill du ha för svar då?

Vad han menar med att du är en drömkvinna ja det kan bara han svaret på.

Även om du nu är hans drömmars kvinna så har han ju inte valt dig ändå. Vad som krävs för att få honom att välja dig däremot är ju en helt annan fråga.
  • EnAnonumius
    Men bleeeeh på dig själv. Är det vanligt att du dra förhastade slutsatser om andra baserat på nollgrunder och sitter och projicera DIN otrohet på omgivningen och anklagar andra för att vara otrogna, för att du inte får svaren du förväntar dig? 

Du har aldrig greppat konceptet "så som du ropar får du svar"?

• Swagger

Jag tycker det låter som om han är ontresserad och inte vill ha sin särbo, men ge det beskedet till dig så försiktigt han kan.

• Asterix366
    Tecum skrev 2016-06-13 10:52:01 följande:
    Äsch ta det lugnt! Du vet ju att otrohet triggar och jag tror att du skrämmer många, "tänk om min partner blir så blixtkär i någon annan". Du ska inte vänta dig ovationer här.

Jag tror att din flirt menar att du inte är drömkvinnan just för att du är i en relation, du är inte ledig. Jag förstår hur han tänker där, kunde sagt samma sak i hans situation. Men ni har ett dilemma där, han respekterar dig för att du väljer familjen fast du längtar efter honom. Om du lämnar får han kanske dig men då är du också en svikare, en som överger familjen. Inte lika mycket drömkvinna kanske...
    Svårt läge...
    Vi har ju pratat om detta massa gånger - vi inledde vår relation utifrån vår arbetsrelation - då han dras väldigt mkt till min intellekt, och jag till hans. Vi uppskattade varandra och beundrade varandra på ett sätt som gick över gränsen,tydligen ....Han har berättat för mig varför han anser att jag är drömkvinnan- det är inte det jag är ute efter att få som svar. 

Det som jag blev lite konfunderat om var hans sätt att lägga det på slutet- att jag är en drömkvinna, men inte "hans" drömkvinna- inte här och nu. 

Helt löjligt, jag vet. Allt som har att göra med den här historien är löjligt, egentligen. Men åtrå, passion och kärlek uppstår när vi minst förväntar oss - och oftast när det är rätt så olämpligt. Har ni alla som svarat med anklagelser i den här tråden så svårt att förstå det? Har ni aldrig "drabbats" av olycklig kärlek? 
  • EnAnonumius
    Asterix366 skrev 2016-06-13 21:28:45 följande:
    Helt löjligt, jag vet. Allt som har att göra med den här historien är löjligt, egentligen. Men åtrå, passion och kärlek uppstår när vi minst förväntar oss - och oftast när det är rätt så olämpligt. Har ni alla som svarat med anklagelser i den här tråden så svårt att förstå det? Har ni aldrig "drabbats" av olycklig kärlek?
    Olycklig kärlek har nog många drabbats av. Bara för att man fördömer otrohet så betyder det knappast att man aldrig har drabbats av olycklig kärlek. Olycklig kärlek kan komma i många olika skepnader och behöver faktiskt inte ha med otrohet att göra överhuvudtaget.

Allvarligt talat om en upptagen man/kvinna (gift/sambo/särbo) skulle visa passionerade kärleks känslor för mig känslor försöker inleda en affär med mig så skulle min passion/åtrå dö helt då bedrägeri/lögner/oärlighet/otrohet är en egenskap som skulle döda eventuella känslor till den personen som uppvisar den egenskapen. Det samma gäller om personen skulle vara singel och han begår bedrägeri/ljuga (med bedrägeri är ett brett område och inkluderar även otrohet) på ett eller annat sätt mot mig eller sina vänner så hade jag skaffat fram sko från soptippen och gett en känga så jäkla hårt att skon fastnat i hans/hennes anus och sedan så hade hon/han aldrig ner hört av mig.

• Fjäril kär
    Asterix366 skrev 2016-06-13 21:28:45 följande:

Vi har ju pratat om detta massa gånger - vi inledde vår relation utifrån vår arbetsrelation - då han dras väldigt mkt till min intellekt, och jag till hans. Vi uppskattade varandra och beundrade varandra på ett sätt som gick över gränsen,tydligen ....Han har berättat för mig varför han anser att jag är drömkvinnan- det är inte det jag är ute efter att få som svar. 

Det som jag blev lite konfunderat om var hans sätt att lägga det på slutet- att jag är en drömkvinna, men inte "hans" drömkvinna- inte här och nu. 

För att svara på det sista..

För 17 år sedan fick jag barn med en upptagen man. Han valde inte mig ändå och kärleken oss emellan övergick till rent hat. Det var oerhört olycklig kärlek. Idag har vi en hövlig relation och endast kontakt med varandra omkring barnet.

Och som du redan vet i förra tråden är jag en gift mans älskarinna sedan tre år tillbaka. Bitterljuvt är bara förnamnet...
Svar på tråden drömkvinna - hur tänker ni män?