Inlägg från: Anonym (panikhej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (panikhej)

styvdottern fyller år

Hej.. lever med en man och hans två döttrar och nu i helgen fyller en dottern åt. De har bestämts att vi ska ut och äta men mig o min man o tjejerna.. deras mamma o mormor o morfar o farmor o farfar.

Jag har panik över att sitta i denna situation me hela deras gamla familj ????

Hur överlever man sådana här situationer? Detta är ju inte den sista. ..

• Svar på tråden styvdottern fyller år
  • Anonym (panikhej)
    Påven Johanna skrev 2016-06-13 16:35:19 följande:

Varför har du panik? Brukar du få det när du ska träffa människor i sociala sammanhang?

Panik kanske inte rätt ord.. men känns jobbigt att behöva sitta i deras gamla familj o känna mig som femte hjulet ????
  • Anonym (panikhej)

[quote=76708277][quote-nick]Ester69 skrev 2016-06-13 16:39:12 följande:[/quote-nick]Hur är ditt förhållande till din mans ex?

Är den ansträngd skulle jag hitta på en ursäkt och stanna hemma, är det inte så skulle jag gå.

Kan ju säga att jag aldrig i hela mitt liv skulle gå på middag med sambons ex aldrig aldrig. Däremot mitt ex och hans nya går jag gärna på middag

Den okej men är ingen jag vill umgås med och tycker hon tar för stor plats i vårat liv

Väldigt framåt person och jag är inte alls så framåt o känner mig kvävd av henne..

• Anonym (panikhej)
    smulpaj01 skrev 2016-06-13 16:59:06 följande:

Fattar inte problemet. Du är ju ingift i den familjen nu?!

Behöver tips hur man mår bäst i en sådan situation?
  • Anonym (panikhej)
    Påven Johanna skrev 2016-06-13 16:47:56 följande:

Men varför har du den inställningen att du är femte hjulet? Du är väl inte centralgestalten under middagen - det är ju inte du som fyller år - men vad gör det? Det finns många sammanhang i livet där man tillfälligt har en bakgrundsroll, det gör en inte mindre viktig i andra sammanhang för det. 

Ja de klart jag inte är..

Behöver bara hjälp hur jag ska hantera situationen...
  • Anonym (panikhej)
    Anonym (11) skrev 2016-06-13 17:13:19 följande:

eftersom de (barnet?) föreslagit att alla ska med så måste det ju betyda att det känns ok, då borde du väl bara bli glad över att de tänker så?

Jo de sant..

Man önska man sluppit alla middagar med ex o de förflutna bara..

Men detta är ju för barnen skull. .
  • Anonym (panikhej)
    Ester69 skrev 2016-06-13 17:16:29 följande:

Fast ts mans ex med föräldrar är väl inte ts familj. Däremot mannen och hans föräldrar...

Precis o tillsammans med allihop känner jag mig helt fel plastad och känner mig inte bekväm. . Som o sitta i någon annans kläder. .

De där på köpet som man inte har valt som man blir tvingad o leva med.
  • Anonym (panikhej)
    Anonym (känner) skrev 2016-06-13 18:44:50 följande:

Oj. Är styvdotter vuxen eller hur kommer det sig att ni ska ut allihopj sådär? Har inte du pratat med din sambo hur du känner innan det blev bestämt?

Till skillnad från många andra så har jag full förståelse för dina känslor och jag tycker det är lite märkligt att olk inte förstår varför su känner dig som femte hjulet. För er som inte förstår: Det är sambon och hans familj som ska fira ihop med exet och hennes familj. Det är inte ts familj och sambons familj som det skull varit om det varit gemensamma barn... Om det dessutom på det handlar om ett ex som tar väldigt mycket plats ( dvs gillar att vara i centrum och visa sig bäst) så är det verkligen inget konstigt att Ts känner som hon gör. ..

Jag har ju själv "turen" att detta inte kommer inträffa på många år (student osv) och då kommer min familj vara lika delaktig som sambons och exets, dvs jag kommer inte sitta och känna mig utanför..

Bra skrivet du förstår precis ????
  • Anonym (panikhej)

En glad gubbe inte massa fråge tecken ;)

• Anonym (panikhej)

Ja jag får bara bita ihop om jag sammanfattar er ;)

Jag får jobba med mig själv...

Men blir jätte spänd i hela kroppen i dessa situationer o efter brukar jag vara så himla trött ..

Svar på tråden styvdottern fyller år