• FrozenGarden

Tänker konstant att jag får missfall

Nyligen fått veta att jag är gravid i vecka 7. Och jag kan inte tänka på något annat än missfall. Var illamående och yr i början men det har försvunnit. Tänker att fostret har dött. Det hugger i buken och mellan benen hela tiden. Tänker att nu blir det missfall snart. Har sån extrem oro. Bara väntar på att det ska börja blöda känner på magen hela tiden och det känns så tomt. Kan allvarligt inte tänka på annat än missfall. Känner mig inte gravid alls förutom att det hugger och gör ont. Kan inte få tankarna att sluta. Det kommer bli missfall. Jag känner det på mig :(

• Svar på tråden Tänker konstant att jag får missfall
  • Anonym (Fia)

Sluta oroa dej för barnets skull. Det smittar av sig till barnet. Försök tänka positivt gör roliga saker du gillar. Inget blir ju bättre att du oroar dej? Eller grubblar. Ta en dag i taget.

• Anonym (Inget)
    FrozenGarden skrev 2016-06-13 23:07:05 följande:

Nyligen fått veta att jag är gravid i vecka 7. Och jag kan inte tänka på något annat än missfall. Var illamående och yr i början men det har försvunnit. Tänker att fostret har dött. Det hugger i buken och mellan benen hela tiden. Tänker att nu blir det missfall snart. Har sån extrem oro. Bara väntar på att det ska börja blöda känner på magen hela tiden och det känns så tomt. Kan allvarligt inte tänka på annat än missfall. Känner mig inte gravid alls förutom att det hugger och gör ont. Kan inte få tankarna att sluta. Det kommer bli missfall. Jag känner det på mig :(

Huggen är ju troligtvis som det växer. Jag är också i v7 och känner inget alls så är orolig de inte växer.
  • Anonym (Också nojjig)

Sysselsätt dig med sånt som skingrar tankarna.

Att vara gravid är att komma så otroligt nära både livet och döden. Man förstår hur skört livet är och det gör ont. Att vänta och ha barn innebär oro. Man måste lära sig hantera den. Prata med partner, vänner, föräldrar. Ring mödravården och be om samtalskontakt om du känner att det skulle kännas bra.

• Anonym (Hope)

Jag lider med dig, haft 6 missfall på 4 år, och idag är jag i v22. Det fanns ingen anledning vf denna graviditeten gick och alla andra slutade. 

Jag har inte gjort något annorlunda denna graviditeten inte fått några mediciner , inget. 

Kan inte släppa tanken på att det är för bra för att vara sant. Minsta lilla sak är ett "något är fel känsla" 
    Mitt råd är prata med någon på vårdcentralen, man mår bättre att snacka med någon och läs inte för mycket på google för det kommer bara göra allt värre och om det behövs så finns det lugnande som är helt ofarliga att ha under graviditeten. för som andra sagt så blir din oro fostrets oro.

Jag vet att (iallafall för mig) att folk runt om kan säga sluta oroa dig njut av graviditeten mm, men det hjälper inte ett skit, så länge jag inte hör det från en sjuksyster eller läkare eller BM. =) Kram

• Anonym (E)

Jag känner så igen mig i dig. Jag var precis likadan under mina graviditeter. Ena slutade i ma och andra fick jag en helt underbar son av. Mf är väldigt vanligt, om det händer så gör det ont i själen. Tänker att du är fullt medveten om att du inte kan påverka din graviditet överhuvudtaget. Förutom att inte röka, dricka, ta droger osv som då faktiskt ökar risken för mf. Försök att slappna av. Vad som än händer så blir det bra i slutändan. Om det Inte går hela vägen denna gången så finns det en nästa gång.

Är oron outhärdlig kanske du kan få ett tidigt ul, alternativ betala för ett själv. Jag gjorde i både vecka 8 och 12. Det var en oerhörd lättnad att få se pyret. Hjälpte mig mycket.

Försök våga hoppas och drömma om ditt lilla liv som växer i dig. Omfamna oron - den är normal, till viss del åtminstone (jag var extremt orolig). Det bevisar hur mycket du redan nu älskar ditt barn.

Skit i alla gravid symptom! Ibland mår man bra, ibland mår man dåligt. Det kan betyda mf men kan också betyda ingenting.

Håller tummar och tår för dig och bebisen.

• Anonym ((K))

Njut av graviditeten istället!!!

Det tog oss mer än 1 år innan jag blev gravid med dottern. Sedan våndades jag oerhört mycket hela graviditeten och i efterhand önskar jag att jag kunde ha slappnat av och njutit mera av den tiden.

Inte för att vara pessimist, men oron för ditt barn kommer aldrig att försvinna bara för att hon/han föds, den bara ändras i takt med åren.

Min dotter är snart 11 år och jag oroar mig för henne också idag. Men på andra sätt.

• Anonym ((K))

Kan tillägga att jag verkligen faser för när hon blir 18 och ska börja gå på disco, och det kommer alkohol med i bilden. Då kommer jag och ligga och vrida mig i sängen tills hon är hemma.

• Liten2016
    Anonym ((K)) skrev 2016-06-14 14:19:18 följande:

Kan tillägga att jag verkligen faser för när hon blir 18 och ska börja gå på disco, och det kommer alkohol med i bilden. Då kommer jag och ligga och vrida mig i sängen tills hon är hemma.

Inte för att skapa mer oro men jag tror att alkohol tyvärr kommer in i bilden långt innan 18 års ålder. Men jag förstår vad du menar. Jag har redan börjat oroa mig för hur högt jag ska låta min son klättra i träd och han är inte född än, har bf imorgon.
  • FrozenGarden

Har fått en akut tid imorgon för att se om fostret lever. Alla mina symptom är borta. Är fruktansvärt orolig :(

• Anonym ((K))
    Liten2016 skrev 2016-06-14 15:14:25 följande:
    Inte för att skapa mer oro men jag tror att alkohol tyvärr kommer in i bilden långt innan 18 års ålder. Men jag förstår vad du menar. Jag har redan börjat oroa mig för hur högt jag ska låta min son klättra i träd och han är inte född än, har bf imorgon.

Ja helt borta är jag inte. Nu tränar hon sin favorit idrott 8 timmar i veckan redan idag och en sak som är säker är att alkohol och idrott inte hör ihop och det kommer nog hon att inse när hon blir äldre, om hon fortfarande håller på med idrotten då.

• Ettanvändarnamningenannanhar

Härligt! Försök vända tankarna, att det varit onödigt att vara orolig i onödan men att du inte kan vara glad i onödan <3 Och jag säger "vänta bara" för jag mådde inte speciellt illa i v 7 men nu i v 9 mår jag pyton konstant ;)

FrozenGarden skrev 2016-07-01 12:04:22 följande:

Inget missfall än så länge i alla fall :)

Svar på tråden Tänker konstant att jag får missfall