• Anonym (Märkligt)

Märkligheter på Happypancake

Hej,

Har haft en profil på Happypancake i ca två-tre månader. Som kille får man (som ni vet) kämpa ganska bra för att få uppmärksamhet. Jag har iofs en bra profiltext som jag spontant får en del beröm för, men det är ändå max en gång i veckan. Dessutom har jag bara "privata" bilder vilket också tar ner intresset något.

Nu till det märkliga. Under förmiddagen idag har tre olika tjejer skickat flirt och mail samt tryck på gillaknappen på min profil. Ingen av dessa tre har några bilder eller profiltext, och dessutom mycket sparsamt ifyllt av de sk kryssalternativen. Två av tjejerna har skrivit ett uppenbart personligt mail vara den ena dessutom skickat ett mail till där det stod typ "Tråkigt att du inte svarar, hoppas du hittar vad du söker". Alla tre mailen har varit på klockren svenska så vi kan nog utesluta utländska bedragare.

Visst kan det slumpa sig så här men jag är skeptiskt. Någon mer som råkat ut för liknande.

Jag har inte vågat svara någon av dessa än...

• Svar på tråden Märkligheter på Happypancake
  • Anonym (99)

Om de inte ens har minsta lilla profiltext verkar det ju lite konstigt. Kan du se när profilerna skapades, idag?  Men visst, ibland blir ju folk så ivriga att de kollar läget innan de skriver nåt eget :) 

Du kan ju hålla lite koll och se om de fyller på sina profiler snart, det bör man ju göra om man är ute efter att faktiskt få svar. 

• Anonym (Märkligt)
    Anonym (99) skrev 2016-06-14 18:49:40 följande:

Om de inte ens har minsta lilla profiltext verkar det ju lite konstigt. Kan du se när profilerna skapades, idag?  Men visst, ibland blir ju folk så ivriga att de kollar läget innan de skriver nåt eget :) 

Du kan ju hålla lite koll och se om de fyller på sina profiler snart, det bör man ju göra om man är ute efter att faktiskt få svar. 

Hur ser man när de skapade sina profiler. Alla tre har liknande namnkonstruktion, men inte så lika att det säger något direkt. Gör dock mig lite mer skeptiskt.

Inget påfyllt i profilerna under dagen iaf.
  • Anonym (99)

jag trodde man kunde se det, från när man blev medlem, Står det inte på din egen profil? Jag kan blanda ihop det med någon annan site.

jag skulle iaf aldrig svara någon som inte har skrivit någon text ens. Foton kan ju vara att man bara delar privat. Vänta nåt dygn iaf, se om det händer nåt.

• Anonym (Märkligt)
    Anonym (99) skrev 2016-06-14 19:03:45 följande:

jag trodde man kunde se det, från när man blev medlem, Står det inte på din egen profil? Jag kan blanda ihop det med någon annan site.

jag skulle iaf aldrig svara någon som inte har skrivit någon text ens. Foton kan ju vara att man bara delar privat. Vänta nåt dygn iaf, se om det händer nåt.

Hittar inget registreringsdatum, därmed inte sagt att det inte finns. Någon som vet om det sk gå att hitta?
  • Anonym (Märkligt)

Nu precis fick jag meddelande från den av de tre som inte skrivit innan. Hon ville att jag öppnade mina bilder.

Men håll med, det är något skumt med hela situationen.

För ett par dagar sedan hade jag en person som skickade en flirt. När jag skulle gå in på profilen ca en timme senare fanns det ingen profil längre.

Vad händer? Ingen som varit med om något liknande?

• Anonym (Jobbar på dejtingsajt)
    Anonym (Märkligt) skrev 2016-06-14 20:38:16 följande:

Nu precis fick jag meddelande från den av de tre som inte skrivit innan. Hon ville att jag öppnade mina bilder.

Men håll med, det är något skumt med hela situationen.

För ett par dagar sedan hade jag en person som skickade en flirt. När jag skulle gå in på profilen ca en timme senare fanns det ingen profil längre.

Vad händer? Ingen som varit med om något liknande?

Om de är aktiva och sedan försvinner är de med största sannolikhet borttagna av sajten eftersom de är bedragare. Tror att de tre mejlen du fått idag också är det. Vissa bedragare känner man igen direkt, andra är svårare att upptäcka. Men det lär ju visa sig. Så länge du inte lämnar ut nån personlig information eller trycker på några länkar är det lugnt.
  • Anonym (Märkligt)

Kanske skulle svara någon av dem bara för att se, leka lite...

...sagt och gjort...inväntar respons...

• Carambolan

Det är väl bara att svara och se vad som händer? Fråga varför de inte skrivit något om sig själva.

• FrökenKanSjälv

Min första tanke är att det är någon kvinna som misstänker att du är hennes man och att du försöker vara otrogen. Dvs hon försöker få dig att nappa så att hon kan avslöja dig.

• Klickerträna

Tänker också som föregående talare, att det kan va någon som är ihop med dig eller har varit eller tror att ni ev är påväg att bli ihop som vill kolla ifall du nappar på andra tjejers inviter.
    Men alltså, svara kan man ju alltid göra, och se om de beter sig märkligt då eller inte. Bättre det än att missa en ev framtida partner?

Svar på tråden Märkligheter på Happypancake