• Anonym (Märkligt)

Märkligheter på Happypancake

Hej,

Har haft en profil på Happypancake i ca två-tre månader. Som kille får man (som ni vet) kämpa ganska bra för att få uppmärksamhet. Jag har iofs en bra profiltext som jag spontant får en del beröm för, men det är ändå max en gång i veckan. Dessutom har jag bara "privata" bilder vilket också tar ner intresset något.

Nu till det märkliga. Under förmiddagen idag har tre olika tjejer skickat flirt och mail samt tryck på gillaknappen på min profil. Ingen av dessa tre har några bilder eller profiltext, och dessutom mycket sparsamt ifyllt av de sk kryssalternativen. Två av tjejerna har skrivit ett uppenbart personligt mail vara den ena dessutom skickat ett mail till där det stod typ "Tråkigt att du inte svarar, hoppas du hittar vad du söker". Alla tre mailen har varit på klockren svenska så vi kan nog utesluta utländska bedragare.

Visst kan det slumpa sig så här men jag är skeptiskt. Någon mer som råkat ut för liknande.

Jag har inte vågat svara någon av dessa än...

• Svar på tråden Märkligheter på Happypancake
  • Anonym (Märkligt)

Det är ingen nuvarande eller tidigare partner, det är helt uteslutit. Potentiellt kan det ju vara någon som tror att jag är deras partner, men är inte det långsökt?

Snackade med den ena igår men får ingen direkt känsla vad det rör sig om. Verkar dock inte vara som en "normal" tjej, något lurt är det iaf.

När jag frågade om profiltext skrev hon snabbt ihop en väldigt allmänt hållen text. Sa egentligen ingenting...

Övriga två har under dagen varit inne och tryckt på flirta igen. Känns heller inte som det normala.

Men tänk om jag blivit så skeptiskt att jag missar någon? Tråkig tanke! Börjar dock förstå varför tjejer kan tycka att internetdejtning är smått obehagligt ibland.

• Anonym (Färläjn)

En annan märklig sak är tjejer som kräver att killar ska ha bild, men själva har de ingen.

Och Solskenshistorierna.
    Ibland är det faktiskt så att killen skriver först, och får Svar!
    En Tjej svarar alltså.
    Det måste väl ändå vara båg?
    Och att folk faktiskt blir ihop sen.
    Va?

• Anonym (fuffensprofiler)

Öppnar aldrig mail från män utan bilder. Det är något skumt med dem. Antingen är det nån stalker"ex", otrogen, oattraktiv eller på annat sätt skum och oseriös som jag ser det.

Är själv generellt snål med likes på mäns profiler och bilder eftersom man som kvinna måste vara i princip bensäker på att killen ska falla en i smaken (vilket naturligtvis är omöjligt) annars blir man aldrig av med dem...Man måste därför vara överdrivet selektiv med män. Jag tittar bara in hos de män vars utseende är 8-10:or och som skrivit riktigt trevliga och personliga mail som sticker ut. Jag är egentligen inte ute efter något om jag inte blir golvadHjärtaDemonTungan ute

Skulle varit otroligt misstänksam mot dessa om jag var du. Något fuffens är det ju. Be om att få se bilder och veta mer och visa absolut inte dina förrän du vet vem du talar med. Fråga varför de är så hemliga och var en bitch!

• Anonym (Joo)

Finns de som träffas via den site och håller i hop.

Jag träffade min partner där. I höst får vi vårt första barn och då hunnit vara tillsammans i fyra år. Har köp hus ihop (sommaren 2018).

Raka ärliga puckar hela vägen kan ju bli bra. ;)

Skulle för övrigt skita i den responsen ts nu fått på hp. Kanske börja om från början med nytt konto och hoppas du slipper spökmaffian?

• Anonym (Färläjn)
    Anonym (Joo) skrev 2019-04-13 12:40:19 följande:

Finns de som träffas via den site och håller i hop.

Jag träffade min partner där. I höst får vi vårt första barn och då hunnit vara tillsammans i fyra år. Har köp hus ihop (sommaren 2018).

Raka ärliga puckar hela vägen kan ju bli bra. ;)

Skulle för övrigt skita i den responsen ts nu fått på hp. Kanske börja om från början med nytt konto och hoppas du slipper spökmaffian?

Är du tjej eller kille?
    vem skrev först?
  • Xcx

Svara inte på dessa fejkade kontaktförsök. Finns det ett intresse får de väl återkomma med bättre ifylld profil. Hp är en trist sajt eftersom den är gratis med allt vad det innebär. Som vanligt 90% män samt att den är gratis gör att kvinnorna loggar in och väntar att den snygga oljeshejken ska dyka upp. Det kostar inget att vara medlem och vänta år ut och år in !

Me
  • Anonym (Joo)
    Anonym (Färläjn) skrev 2019-04-13 12:54:13 följande:

Är du tjej eller kille?

vem skrev först?

Tjej här. Han skrev först och la aldrig bollen hos mig med tråk meddelanden utan förde en hyfsad dialog direkt, inget fummel och ointresse inte. Båda hade skapliga presentationer och bild.

Ex på tråk:

Hej

Hej

Läget?

Jo då, själv då?

Jo det är nog bra

Osv osv..

Asså allt som går så och fortsätter med få ord osv är ju döö trist!

Men men lycka till ts, man vet aldrig. :)

Ibland hittar man även vänner på hp, det är också kul. ^^
    Anonym (Joo) skrev 2019-04-13 21:31:54 följande:
    Tjej här. Han skrev först och la aldrig bollen hos mig med tråk meddelanden utan förde en hyfsad dialog direkt, inget fummel och ointresse inte. Båda hade skapliga presentationer och bild.

Ex på tråk:

Hej

Hej

Läget?

Jo då, själv då?

Jo det är nog bra

Osv osv..

Alltså den typen av konversationer!!!!DemonDödTyst Tror inte det är så många hästar hemma varken uppe eller nereSkål
  • Anonym (Färläjn)
    Anonym (Joo) skrev 2019-04-13 21:31:54 följande:

Ex på tråk:

Hej

Hej

Läget?

Jo då, själv då?

Jo det är nog bra

Osv osv..

Ja, där är det skillnad. OM en tjej skriver först (ovanligt) så räcker det att hon tråkar sig med ett "hej". Killen svarar.
    Killar ska skriva nåt fyndigt, eller i alla fall skriva nåt som antytt att han läst tjejens profil.
  • Anonym (Färläjn)

Det märkligaste på Happypancake är nya designen. Usch Kräks

Anonym (Färläjn) skrev 2019-10-01 07:14:26 följande:

Det märkligaste på Happypancake är nya designen. Usch Kräks

Vad gillar du inte med den? Vad var bättre förr enligt dig? Jag försöker vänja mig nu men tycker det känns som man sitter inloggad helt ensam utan att kunna överblicka andra som är där. Känslan av en folkmassa som i den gamla. Man kan inte ens se om ens mail är lästa av den andra...som att skriva ut i rymden. Hatasr scrollfunktioner som aldrig tar slut.
  • Anonym (Färläjn)
    Anonym (fuffensprofiler) skrev 2019-10-01 10:38:47 följande:
    Vad gillar du inte med den? Vad var bättre förr enligt dig? Jag försöker vänja mig nu men tycker det känns som man sitter inloggad helt ensam utan att kunna överblicka andra som är där. Känslan av en folkmassa som i den gamla. Man kan inte ens se om ens mail är lästa av den andra...som att skriva ut i rymden. Hatasr scrollfunktioner som aldrig tar slut.
    Det var mer avslappnad design förut. Man slapp scrolla förbi en massa profiler, med reklam mellan profilerna. Det var bättre översikt. Flera profiler samlade på samma sida så det gick snabbare och smidigare. Verkar som det är som Badoo nu. Om en tjej angett ett visst åldersspann, så kan jag inte se henne när jag söker. Det är väl appdesignen de bytt till nu. Jag använde bara nätversionen på min dator, så skillnaden är enorm.
    Anonym (Färläjn) skrev 2019-10-01 10:51:08 följande:
    Det var mer avslappnad design förut. Man slapp scrolla förbi en massa profiler, med reklam mellan profilerna. Det var bättre översikt. Flera profiler samlade på samma sida så det gick snabbare och smidigare. Verkar som det är som Badoo nu. Om en tjej angett ett visst åldersspann, så kan jag inte se henne när jag söker. Det är väl appdesignen de bytt till nu. Jag använde bara nätversionen på min dator, så skillnaden är enorm.
    Håller med. Menyn till höger och man kunde se hur många besökt och mail man fått osv. Man kunde lägga till intressanta människor som favoriter innan man mailat dem. Som du säger var det ju en hel sida full av olika människor innan utan att behöva scrolla nu kräv det ju 10 minuter av scrollande (skitont i armar och fingrar) för att se samma mängd och det är inte kul att bara kunna se en människa i taget, knappast gynnsamt för dejting. alls.

Jag gillar inte alls app och mobildesign på något och undviker normalt såna sidor eftersom jag surfar från datorer.

Sidan är för enkel och har förlorat sin funktionalitet och praktiskhet och lätthet att överblicka Förstår inte hur man kan ta bort menyer...vansinne!
  • Anonym (Hp)

När jag använde hp så hade jag inte bild.

Det berodde på att jag inte ville att mitt ex eller hans vänner skulle kontakta mig.

När det gällde text på orofil så knåpade jag ihop något efter någon månad men, det handlade merom att jag inte visste vad jag skulle skriva.

När jag väl knåpat ihop text så var det iaf ingen som verkade läsa. De frågade samma saker som redan stog där.

Som tjej tror jag man är ännu mer försiktig idag då samhället ser ut som det gör och man bör vara på sin vakt.

Jag tycker du ska skriva och lite senare fråga om foto. Det är ju inte så att någon kommer göra dig något för att du skriver...

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Färläjn) skrev 2019-04-13 12:13:27 följande:

En annan märklig sak är tjejer som kräver att killar ska ha bild, men själva har de ingen.

Och Solskenshistorierna.
    Ibland är det faktiskt så att killen skriver först, och får Svar!
    En Tjej svarar alltså.
    Det måste väl ändå vara båg?
    Och att folk faktiskt blir ihop sen.
    Va?

Är precis likadant åt andra hållet. Män som hör av sig utan bild, men som i sin presentation skriver att "de inte kan visa bild på grund av blablabla, men de ser bra ut" Haha, jag dör av skratt. Sen kommenterar de mitt utseende. Svarar aldrig på sånt.

Jag svarar alla med bild, vettig profil som skriver ett trevligt meddelande. De får ett trevligt svar. Är jag totalt ointresserad så svarar jag ändå trevligt och tackar för visat intresse. Jag fick själv ett sånt meddelande och tyckte det var schysst så jag gör lika tillbaka. De flesta brukar uppskatta det och tacka.
  • Anonym (Färläjn)
    Anonym (qwerty) skrev 2019-10-01 14:30:36 följande:
    Är precis likadant åt andra hållet. Män som hör av sig utan bild, men som i sin presentation skriver att "de inte kan visa bild på grund av blablabla, men de ser bra ut" Haha, jag dör av skratt. Sen kommenterar de mitt utseende. Svarar aldrig på sånt.

Jag svarar alla med bild, vettig profil som skriver ett trevligt meddelande. De får ett trevligt svar. Är jag totalt ointresserad så svarar jag ändå trevligt och tackar för visat intresse. Jag fick själv ett sånt meddelande och tyckte det var schysst så jag gör lika tillbaka. De flesta brukar uppskatta det och tacka.
    Så gör jag också. Tänk om alla var som oss Glad
  • Anonym (David)

Fick flirtar där förr, men det är nog minst ett par år sen. Jag har några stalkers där dock. Ett par kvinnor som går in på min sida med jämna mellanrum utan att skriva nåt. Båda har dolda bilder och är äldre än mig.

• Anonym (David)
    Anonym (fuffensprofiler) skrev 2019-10-01 11:17:32 följande:
    Håller med. Menyn till höger och man kunde se hur många besökt och mail man fått osv. Man kunde lägga till intressanta människor som favoriter innan man mailat dem. Som du säger var det ju en hel sida full av olika människor innan utan att behöva scrolla nu kräv det ju 10 minuter av scrollande (skitont i armar och fingrar) för att se samma mängd och det är inte kul att bara kunna se en människa i taget, knappast gynnsamt för dejting. alls.

Jag gillar inte alls app och mobildesign på något och undviker normalt såna sidor eftersom jag surfar från datorer.

Sidan är för enkel och har förlorat sin funktionalitet och praktiskhet och lätthet att överblicka Förstår inte hur man kan ta bort menyer...vansinne!
    Ja, den var mycket bättre förut.
Svar på tråden Märkligheter på Happypancake