• Evangeline

Fryst sushi???

Läste att det har kommit sushi i frysdisken nu. Nån som vet om den går att äta över huvud taget??? Då borde man ju kunna göra massor av egen sushi och frysa in och bara ta fram så många bitar man vill ha?
    För att veta att lax osv har varit fryst ordentligt menar jag....
    Jag är svårt beroende....

• Svar på tråden Fryst sushi???
  • pups

tror att riset blir knepigt om man fryser?

• Poena

Har också hört om den där sushin men har inte hittat den i affären än

Har hört att man inte ska kyla/frysa ris och använda igen, men kanske är det bara om man då värmer upp den igen.. Är inte säker

• Lena A

Hej hej! Har inte testat men har sett den både på ICA och VIVO i Stockholm.

• Anova

Jag har testat, och visst den går att äta, men inte den är inte som färsk sushi..

Jag skulle tro att det blir lite knepigt att frysa in själv, gurka blir nästan oätligt om den varit fryst, riset kanske förlorar sin klibbighet osv..
    Vill du så testa och skriv in resultatet här!

• vadskajaghetadå

men man kan äta de under graviditete det är de ni menar eller?

• FrkMyrman

Av egen erfarenhet så är sushi inte gott sen man har fryst det. Riset blir kornigt och smakar inte alls bra.

• ÄngelBängel

Sanninspannisen: Även om man inte är gravid kan det finnas sushi som är oätlig

Vill nog gärna ha ett smakutlåtande av en säker källa innan jag handlar fryst sushi.

• Sashimi

Låter mysko och jag undrar om det är så gott? Jag brukar göra mycket sushi och jag har aldrig ens tänkt tanken att testa att frysa den. Sushi är för mig ingen mat man fryser.

Svar på tråden Fryst sushi???