Beror på hur gammal barnet är. Men visst, ser inga problem med det. "Lättare" hushållsgrejer som att tömma diskmaskinen osv ska barnen göra i alla fall utan att förvänta sig pengar för det men att hjälpa till att klippa gräsmattan, rensa lite i rabatten osv kan de ju få en liten peng för. =)
Jag delade ut reklam på helgerna i några veckor innan jag tröttnade när jag gick i sexan har jag för mig, haha! Rekomenderar det inte (ifall det är den typen av jobb du tänker på)... kom hur mycket - osorterade (!) - tidningar som helst, blev dumpande mitt på gräsmattan, som jag sedan fick bära in och sortera för att sedan gå och dela ut dem. Att sortera tog låååång tid och den fick jag inte betald för så jag slutade strax med det. Fick bara betalt för antal tidningar/hus många hur jag hade på min runda.
Dixie skrev 2016-06-15 21:25:37 följande:
det beror ju till stor del på barnets ålder och vilken typ av "arbete" du menar, men generellt är det ju bra för barn att lära sig att vill man ha något får man jobba för det.
sen har jag svårt för för vissa typer av "arbete" typ att sälja jultidningar, vilket ju går ut på att barnets grannar och släktingar tvingar köpa böcker till överpris för att barnet ska få ihop till en premie.