40 och medelålders?
Är jag vid 40 redan en medelålders kvinna? Jag känner inte att jag har lekt färdigt riktigt än, räknas jag då som medelålders?
Är medelåldersstämpeln olika för män och kvinnor?
Är jag vid 40 redan en medelålders kvinna? Jag känner inte att jag har lekt färdigt riktigt än, räknas jag då som medelålders?
40 is The New 30. Så nej. Lek på du!
Leka hur?
Klart du är medelålders!
Men vad spelar det för roll?
Ungefär som att någon skulle skriva: Är jag vid 13 redan en tonåring? Jag känner inte att jag har lekt färdigt riktigt än, räknas jag då som tonåring?
Även här blir svaret: Ja, du är tonåring, men vad spelar det för roll?
Det är mycket annat som du är, som inte heller spelar så stor roll i livet.
Så frågorna du får ställa dej själv är:
* Vad lägger jag in för värdering i ordet medelålders?
* Kan jag ändra min definition av ordet? (Kanske se det mer som en beskrivning av åldern mellan ungdom/ung vuxen och ålderdom/senior?)
Ja, du är medelålders. Än sen då? Får man inte leka då eller??
Ja, du är medelålders. Än sen då? Får man inte leka då eller??
Klart du är medelålders!
Men vad spelar det för roll?
Ungefär som att någon skulle skriva: Är jag vid 13 redan en tonåring? Jag känner inte att jag har lekt färdigt riktigt än, räknas jag då som tonåring?
Även här blir svaret: Ja, du är tonåring, men vad spelar det för roll?
Det är mycket annat som du är, som inte heller spelar så stor roll i livet.
Så frågorna du får ställa dej själv är:
* Vad lägger jag in för värdering i ordet medelålders?
* Kan jag ändra min definition av ordet? (Kanske se det mer som en beskrivning av åldern mellan ungdom/ung vuxen och ålderdom/senior?)
Är jag vid 40 redan en medelålders kvinna?
Svar: Ja.
Jag känner inte att jag har lekt färdigt riktigt än, räknas jag då som medelålders?
Svar: Ja.
Svar: Nej.
Ja, du är medelålders.
Nej, det är inte skillnad på män och kvinnor.
Ja, det låter inte kul, men du är medelålders. Jag känner 80-åringar som inte lekt färdigt än, men dom är ändå medelålders med god marginal eller rent av gamla. Jag är 54 och fortsätter att leka, vi kallar det tantlek för vi är medelålders. Jag skulle klassifiera män och kvinnor som medelålders vid exakt samma tidpunkt. Observera att medelålders innebär att det var ett antal år sedan man föddes. Medelålders är inte lika med tråkmåns.
Ja, du är medelålders. De flesta dör vid 80. Det är liksom definitionen.
Ja, du är medelålders. De flesta dör vid 80. Det är liksom definitionen.
Jag skulle säga nedre medelåldern.
Ja kan man säga, använder inte det uttrycket själv ofta. Är själv där och stortrivs med det, har aldrig mått bättre, ingen medelåldeskris