Inlägg från: Anonym (yu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (yu)

Vägrar ersättning och välling - hjälp!!

De flesta barnen som ammas vill ju inte ta flaska.
    Våra barn har alla ääälskat att dricka välling/mjölk ur flaska o jag skulle inte kunna ta det ifrån dom då jag vet hur mkt de verkligen tyckt om det. 
    Prova själv att dricka lite ur flaskan så du vet att det kommer något ? 
    Tror du helt måste sluta amma för att hon ska ta flaskan, för som sagt de jag känner till som ammat sina barn har haft samma problem.

• Anonym (yu)
    Anonym (Skippa) skrev 2016-06-16 09:35:21 följande:
    Jag menade absolut inget illa, förlåt om jag uttryckte mig klumpigt. Menade mer att det kanske var lite ofta mat för en så liten. Min son är lika gammal nämligen och vi har fått rådet att inte ersätta några mål än utan bara små smakprov på fingret, det var därför. Vi har nyss börjat med lite gröt.

Jag har själv haft lite svårt för detta att min son ska vara beroende enbart av mig, men har nu accepterat att just nu ÄR det så oavsett. Just nu vill han ha bröstet länge, ibland hela kvällen och ok då får han det.

Sjävklart vill du det som är bäst för din bebis, menade aldrig att ifrågasätta det. Menar bara att man kan inte få allt. Äter bebisen mycket mat och mindre mjölk så sinar mjölken och då får du släppa amningen.

Även om jag gjorde dig arg så är det faktiskt så att man rekommenderar helamning( ersättning) fram till sex månader. Därför var mitt tips att skippa vällingen och amma mer/ ge ersättning på natten. Du kan ha en termos med vatten o pulver bredvid redo i sovrummet om det gör det enklare.
    Att du ORKAR 
  • Anonym (yu)
    Lena skrev 2016-06-16 20:56:30 följande:

Om du ammar mer och pumpar emellan sinar inte mjölken. Erbjud bröstet efter varje måltid så borde det öka snart igen.

Men hon vill ju sluta amma.
Svar på tråden Vägrar ersättning och välling - hjälp!!