Inlägg från: Anonym (Fast) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fast)

Vägrar ersättning och välling - hjälp!!

Fast en 5,5 månaders som äter så mkt mat? Vid 8 månader ska de vara uppe i 2 mål om dagen, så ja, du har gått för fort fram.

• Anonym (Fast)

Jag förstår att hon gillar mat osv, men gillar hon rent ister och vägrar äta annat som 10 åring, gör du samma då?

Jag tror hon vägrar mjölk för att du gått för fort fram och hur du ska gå vidare nu får du väl egentligen diskutera med ditt BVC.

Smakportioner som på ett finger eller några tsk ca av gröt i den åldern är lagom, det kan man börja ge från 4 månader och är för att inte få problem med glutenintolerans.

Jag har 7 barn själv. Vill du inte ha en enda åsikt så är det dumt att skriva på social media. Får du liknande utbrott om BVC skulle ha en annan åsikt än dig?

• Anonym (Fast)

Nu menar jag såklart att det är din fråga om ersättning och välling du ska ta med BVC, varför ta den på social media när du tagit frågan om den fasta födan med dem innan? Ett unikt BVC då, påstår jag, som tycker det är så bra.

Att du blir irriterad av att andra har andra åsikter och uttrycker dessa, och kallar oss dumma; det får stå för dig. En person här tidigare bad dig till och med om ursäkt och försökte förtydliga. Varför så defensiv? Du kan bemöta kommentarer med åsikter som går stick i stäv på ett mer moget sätt. Det finns flera tillvägagångssätt.

Jag önskar er lycka till i framtiden, ta det som du vill. Dock blir livet trevligare om man inte tror ont om andra som inte tycker exakt som en själv.

Svar på tråden Vägrar ersättning och välling - hjälp!!