Inlägg från: Anonym (Va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va)

Vägrar ersättning och välling - hjälp!!

Anonym (yu) skrev 2016-06-16 10:07:20 följande:

Att du ORKAR 

Men va? Varför kritisera ett inlägg med ren och skär fakta? Det är ju samt att te gått för gott fram då det inte är meningen att en 5-månaders ska äta så många mål mat om dagen. Trist med folk som inte kan ta konstruktiv kritik utan går i försvarsställning och blir ARG?
  • Anonym (Va)
    Smultronsblomma skrev 2016-06-16 10:10:53 följande:

Tack! Ja jag har provat att ge ersättning till maten och när jag egentligen borde amma. Hon verkar inte tycka om smaken. Provat varm, kall och rumstempererad.

Alla verkar ju få olika råd verkar det som.

Anonym (fast): Om mitt barn vill ha mer mat och älskar det menar du då att jag ska neka henne det bara för att? Låter ju helt korkat! Ska jag hellre låta henne vara hungrig då hon inte blir mätt på min mjölk?

Jag gör det som är bäst för MITT barn och lyssnar på hennes signaler. Ni får

Gärna hålla era åsikter för er själva. Min mamma slutade amma mig vid 2 månaders ålder och gav ersättning plus mat. Jag har då fan inte dött av det och har inga allergier heller så lägg bara av med "man ska inte göra så, man ska göra så". Sköt dig själv!

Ledsen men blir fan förbannad när folk skriver vad man ska göra och inte göra. Alla är olika. Punkt slut. Bad om tips INTE åsikter!!

En liten bebis magsäck är inte utvecklar för att ta emot mat. Speciellt inte vid 2 månaders ålder. Och nej där är inte alla barn olika utan likadana. Sen att de är intresserade av mat är en helt annan sak.

Du har uppenbarligen noll kunskap i ämnet så ett tips är att vara lite mer ödmjuk. Det kan man lära sig en hel del på.
Svar på tråden Vägrar ersättning och välling - hjälp!!